עשרות ישובים בפריפריה באזורי הגבולות יקבלו קדימות בפרישת סיבים אופטיים

ברשימת הישובים בהם יפרשו סיבים: ישובים בעוטף עזה, ישובים בבקעה, בערבה, רמת הגולן בגבול הצפון ועוד
 

עשרות ישובים בפריפריה באזורי הגבולות יקבלו קדימות בפרישת סיבים אופטיים

צילום: משרד התקשורת 

במסגרת מתווה הסיבים, הקים המשרד את קופת התמרוץ – קרן שהכנסותיה נובעות מהכנסות חברות התקשורת (0.5% בשנה), שתשתתף במימון הפרישה באיזורים בהם בחרה חברת בזק לא לפרוש רשת מתקדמת. מתוקף סמכותו בחוק, קובע היום שר התקשורת יועז הנדל מהם התחומים הגיאוגרפיים שיתועדפו במכרז הקרוב לפרישת סיבים.

היישובים בתחומים אלו יקבלו קדימות במסגרת המנגנון המכרזי כך ש-15% לפחות מכלל משקי הבית שייפרשו באמצעות המכרז שצפוי לצאת בשנה הקרובה, יהיו התחומים המתועדפים. התחומים הגאוגרפיים להם יינתן תעדוף הם אזורים שהוגדרו על ידי הממשלה כבעלי סיכון בטחוני גבוה בהחלטת הממשלה מספר 3738 בנושא "הגדרת יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית" מיום 15 באפריל 2018.

התחומים המתועדפים כוללים: יישובים סמוכי גבול (יישובים שבתיהם, כולם או חלקם, נמצאים בטווח איום על פי שיקולי מערכת הביטחון - טווח של עד 9 ק"מ מגבול לבנון ועד 7 ק"מ מגבולות אחרים או מגדר המערכת סביב רצועת עזה) ויישובים מאוימים (יישובים בתחום יהודה ושומרון, המסווגים על ידי מערכת הביטחון ברמות איום 5-3 (רמות האיום הגבוהות ביותר). כל זאת, בניכוי היישובים שאינם כלולים באזורי התמרוץ, כלומר – קיימת לגביהם חובת פרישה של בזק.

שר התקשורת יועז הנדל: "המשימה המרכזית שלי כשר תקשורת היא לחבר את ישראל בכל מקום. נגישות ותחרות לכל אחד ללא הבדלי דת גזע, מין וגאוגרפיה ובמיוחד בפריפריה. היום אנחנו יוצאים עם תעדוף השר לקופת התמרוץ. כדי להקדים את פרישת הסיבים האופטיים במאות יישובים ברחבי הארץ. היעד הראשון הוא גבולות המדינה, אלה שמרוחקים מהמרכז.

״אזורים נטולי כדאיות כלכלית אבל מלאים בכדאיות לאומית. קו הסיב הוא קו הגבול ולשם כך צריך השקעות. אנחנו רוצים להפריח את השממה-  לייצר איכות חיים גבוהה בגבולות המדינה - מרמת הגולן, דרך הבקעה והערבה, גבול מצרים והצפון. מהקצה נגיע למרכז ולא להיפך. דרך התשתיות נייצר עוד התיישבות, קליטת עלייה, תעסוקה וצמצום פערים. הגענו עד היום למליון בתי אב מנוגשים לסיבים ולקצב של מאה אלף בחודש. אחרי עשור אבוד, מחברים את ישראל ואת הפריפריה למרכז".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "מתווה הסיבים שהעברנו בכנסת מבטיח שאף יישוב בישראל לא ישאר מאחור. חברות התקשורת פורשות תשתיות מתקדמות בקצב מהיר מהצפוי, ואנחנו מדביקים פער של עשור. מדינת ישראל נמצאת בתנופת תשתיות תקשורת שיש לה תרומה אדירה לכלכלה הישראלית. קופת התימרוץ והאיזורים שקיבלו קדימות יעודדו את החברות לחבר גם את המקומות המרוחקים ביותר, כך  שכל בית בכל יישוב במדינה יוכל להתחבר לסיבים אופטיים".

אולי יעניין אותך גם