דגם צרפתי חדש של כלי שיט לא מאוייש

הכלי באורך של כ-10 מטרים ובדחי של כ-10 טון. הכלי מצוייד בסונטאר, ובתורן, בו משולבות מערכות תצפית ולוחמה אלקטרונית

https://youtu.be/64TVDx7huHI

המספנות הצרפתיות, Naval group, הציגו השבוע דגם של כלי שיט תת מימי אוטונומי  (UUV – Underwater Unmanned Vehicle). הדגם המוצג פותח ראשית כמדגים טכנולוגי בפיתוח עצמי שמומן על ידי המספנות, בין השנים 2016 ל- 2018. הכלי סיים פיתוח והציג יכולת מלאה בנובמבר 2020. 

הכלי באורך של כ-10 מטרים ובדחי של כ-10 טון. הכלי מצוייד בסונטאר, ובתורן, בו משולבות מערכות תצפית ולוחמה אלקטרונית. הכלי הוא אוטונומי לחלוטין. ביצועים ויכולות נוספים של הכלי לא פורסמו. זהו אינו ה- UUV הראשון של ה- Naval Group הצרפתית, וכבר ב- 2019 מכרה הקבוצה כלים תת-מימיים לא מאויישים לצי הצרפתי, ה- D-19. כלי זה מתבסס על גוף הטורפדו הצרפתי F21. 

ל- D-19 פותחו מספר משימות מרכזיות עבור הצרפתי: גילוי ולחימה בצוללות, אימון צוותי הספינות והצוללות בהתגוננות כנגד טורפדו, גילוי ויירוט מיקוש ימי, לוחמה אלקטרונית, איסוף מודיעין ופיזור מיקוש ימי. הצי הצרפתי צבר ניסיון רב בשנתיים האחרונות בהפעלת כלי שיט תת-מימיים לא-מאויישים, וצפוי כי הפלטפורמה החדשה של Naval Group תביא איתה יכולות נוספות ומשופרות.

ה- Naval group שמה לה למטרה למכור את המערכת החדשה לציי אירופה ואסיה, ובהחלט ניכרת בעולם מגמה הולכת וגדלה של הפעלה מבצעית של כלי שיט תת-מימיים לא-מאויישים למשימות על-מימיות ותת-מימיות שונות. 

 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית