חשש מסין: תגבור שקט של כוחות צבא אמריקנים בטייוואן

פרשנים אומרים כי אפילו נוכחות של יחידות צבא אמריקניות קטנות באי עשוייה לשמש ככלי הרתעה לממשלת סין שתחשוש שפעילות מבצעית נגד טייוואן עלולה לגרום למותם של חיילים אמריקנייים

Official Photo by Makoto Lin / Office of the President

בשקט בשקט מגבירה ארה"ב את נוכחותה הצבאית בטייוואן, אם כי בהיקף קטן, מתוך חשש לפלישה סינית לאי. כוח של יחידות מיוחדות ושל מרינס הגבירו בחודשים האחרונים את קצב הביקורים שלהם בטייוואן בהשוואה למספר הביקורים בעבר. רק השבוע אמר שר ההגנה של טייוואן צ'יו קואו צ'נג  שכוחות צבא סיניים מסוגלים ליזום פלישה רחבת היקף מצד מצרי טייוואן לקראת שנת 2025.

עתה נמצאים באי 24 לוחמי "היחידות המיוחדות" של צבא ארה"ב, והם עוסקים באימון ובהדרכת יחידות מקבילות של צבא טייוואן. כן נמצא באי כוח של המרינס הפועל יחד מעם יחידות צי מקומיות בעיקר בהפעלת כלי שיט קטנים. THE DRIVE מדווח כי עד היום לא נודע על פעילות של כוחות מיוחדים אמריקניים באי.

העיתון פרסם תמונות של לוחמי יחידת הקומנדו 'הכומתות הירוקות'. כן פורסמו ידיעות כי מזה כשנה נמצא בבסיס צבאי בעיר הוקו שבצפון האי כוח של בריגדת הסיוע הביטחוני מספר 5 של צבא ארה"ב.

אשר לפעילות המרינס באי, נמסר כי מבצעים ימיים באמצעות סירות קטנות הם חלק חשוב מאימוני המרינס, ויתכן שהכוונה היא לאמן יחידות טייוואניות בפעילות ימית במצרים המפרידים בין טייוואן לסין. יש כלי שיט שיכולים לשמש כפלטפורמות לשיגור טילי נ"ט מונחים מהים ליבשה, חלק חשוב מפעילות מבצעית בעת ניסיון פלישה מהים.

פרשנים אומרים כי אפילו נוכחות של יחידות צבא אמריקניות קטנות באי עשוייה לשמש ככלי הרתעה לממשלת סין שתחשוש שפעילות מבצעית נגד טייוואן עלולה לגרום למותם של חיילים אמריקנייים, דבר שאינו  רצוי לבייג'ין בעת הזאת.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית