הפוליטיקה של האנרגיה: רוסיה סוחטת את אירופה לקראת החורף 

גורמים רוסים אמרו כי אישור רגולטורי לאפשר זרימת גז דרך צינור Nord Stream 2 השנוי במחלוקת בגרמניה יעזור לפתור את המשבר. כמה אנליסטים הציעו שמוסקבה מחריפה את לחץ המחירים כדי לאלץ תוצאה כזו

Ambassador Vladimir A.Chizhov. https://russiaeu.ru/en/biography

שגריר הקרמלין באיחוד האירופי קרא לאירופה לתקן את הקשרים עם מוסקווה על מנת להימנע ממחסור עתידי בגז, אך התעקש כי לרוסיה אין קשר לזינוק המחירים האחרון.

ולדימיר צ'יז'וב, נציג הקבע של רוסיה באיחוד האירופי, אמר כי הוא מצפה מגזפרום, היצואן שבשליטת המדינה המספקת 35 אחוז מצרכי הגז האירופאים, להגיב במהירות להנחיות הנשיא ולדימיר פוטין להתאים את התפוקה.

הפעולה, שתסייע לבלום את מחירי הסיטונאים הממריאים, צפויה להגיע "במוקדם ולא במאוחר", אמר. פוטין "נתן עצות לגזפרום, כדי להיות גמישים יותר. ומשהו גורם לי לחשוב שגזפרום תקשיב", אמר צ'יז'וב ל"פייננשל טיימס".

בעודו דוחה את טענות המחוקקים האירופיים כי רוסיה מילאה תפקיד במצוקת הגז באירופה, אמר צ'ישוב כי בחירתה של אירופה היא להתייחס למוסקבה כאל "יריב" גיאופוליטי.

"עיקר העניין הוא רק עניין של ניסוחים," אמר. "שנה את היריב לשותף והדברים נפתרים בקלות רבה יותר. . . כאשר האיחוד האירופי ימצא מספיק רצון פוליטי לעשות זאת, הם יידעו היכן למצוא אותנו".

מחירי הגז הטבעי באירופה זינקו והעלו את החשש ממשבר דלק חורפי והעמידו את ההתאוששות הכלכלית בסכנה. בשלב מסוים בשבוע שעבר הגיעו מחירי הגז לכמעט פי 10 מרמתם מתחילת השנה, לפני שירדו בפתאומיות לאחר שפוטין רמז שגזפרום עשויה להגדיל את האספקה.

צ'יז'וב התעקש שלמוסקבה אין אינטרסים בעליית מחירי הדלק. "זה לא מקדם יציבות", אמר. "אנשים יתחילו להסתכל מסביב, ויחזרו לפחם, מה שכבר עושים".

מחירי שיא ורזרבות נמוכות גרמו לממשלות האיחוד האירופי לחשוש ממחסור בחורף והובילו לדרישות מצד כמה מהמדינות החברות בבריסל לשקול צעדי חירום או רפורמות חדשות. אבל נציב האנרגיה, כדרי סימסון, אמר ל- FT בשבוע שעבר כי שורשי המשבר "לא נוצרו כאן באירופה".

חורפים קרים באירופה ובאסיה רוקנו גז באחסון בעוד שהריבאונד הכלכלי מהמגיפה דחף את הביקוש וירידת מהירות הרוח באירופה בקיץ הפחיתו את ייצור האנרגיה המתחדשת.

גורמים רוסים אמרו כי אישור רגולטורי לאפשר זרימת גז דרך צינור Nord Stream 2 השנוי במחלוקת בגרמניה יעזור לפתור את המשבר. כמה אנליסטים הציעו שמוסקבה מחריפה את לחץ המחירים כדי לאלץ תוצאה כזו. ארה"ב ומדינות מזרח אירופה רבות מתנגדות לצינור, שלדבריהן נועד לעקוף את מעבר הגז באוקראינה.

צ'יז'וב אמר כי מדיניות האנרגיה של האיחוד האירופי עצמה החמירה את מצוקות הגוש, כמו גם חוסר רצון בקרב חברות האנרגיה האירופאיות לשלם יותר כדי לחדש את עתודותיהן. "כל הבעיות שעולות נוצרו באופן מלאכותי. בעיקר מסיבות פוליטיות ", אמר.

עם זאת, קלאוס-דיטר מאובאך, מנכ"ל חברת הגז הגרמנית יוניפר, לקוח של גזפרום, הציע בשבוע שעבר כי האספקה ​​היא הבעיה. יוניפר "תשמח אם גזפרום. . . תספק אצוות נוספות כדי לצנן את המצב ולהוריד את מחיר הדלק ", אמר בכנס ברוסיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית