BreezoMeter הישראלית תסייע לוולוו לשפר את איכות האוויר ברכבים

החברה העוסקת באיסוף וחיזוי נתוני איכות אוויר תשתף פעולה עם ענקית הרכב, במסגרתו תספק שכבת הגנה נוספת באמצעות עדכונים בזמן אמת שיתריעו על חשיפת הנוסעים לזיהום אוויר העלול לסכן את בריאותם

מייסדי BreezoMeter רן קורבר ואמיל פישר. צילום: יריב אלדד צלמים

BreezoMeter, העוסקת באיסוף וחיזוי נתוני איכות אוויר, מכריזה על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכבים וולוו, במסגרתו תספק החברה הישראלית שכבת הגנה נוספת עבור נהגי ונוסעי הרכב מפני זיהום אוויר, באמצעות עדכונים בזמן אמת שיתריעו על חשיפתם לזיהום העלול לסכן את בריאותם.

BreezoMeter מספקת מידע סביבתי מדויק באמצעות ה-HMI (ממשק אדם-מכונה) של הרכב. נוסעי הרכב יכולים כעת לעשות שימוש בעדכונים אלה, כדי למצוא מסלולים חלופיים ולקבל החלטות מושכלות אחרות, כגון סגירה ופתיחה של חלונות, כדי להפחית את חשיפתם לזיהום אוויר רעיל ומסוכן.

במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת לידס בבריטניה נמצא כי נהגים חשופים לרמות זיהום אוויר גבוהות יותר בכביש מאשר רוכבי אופניים, הולכי רגל או נוסעי אוטובוס. איכות האוויר אליה חשופים הנהגים, רעילה במיוחד בהתחשב בנוכחות החומר המזהם 2.5PM.

היות והחלקיקים המרכיבים חומר זה קטנים מ-2.5 מיקרון, הם מסוגלים לחדור למערכות הנשימה של הנוסעים, גם מבלי שישימו לב, ולייצר עבורם סכנה בריאותית הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. ככל שהמודעות לאותם נזקים גדלה, כך עולה גם הדרישה של הנהגים מיצרני הרכב למצוא פתרונות טובים יותר, שימנעו זיהום ושישפרו את איכות האוויר ברכב שהם רוכשים.

יצרנית הרכבים העולמית וולוו סיפקה לבעלי המכוניות את הטכנולוגיה המתקדמת שלה לניקוי אוויר (AAC), המנקה חלקיקים אלו מתא הנוסעים, ואף מתריעה לנהג על רמת ה-PM2.5 ברכב. שילוב נתוני איכות האוויר של BreezoMeter, יאפשר לנהגי מכוניות Volvo  לעקוב גם אחר איכות האוויר מחוץ לרכב, שכן עתה תהיה להם גם גישה לנתוני איכות אוויר מדויקים ביותר, לא רק בתוך תא הנוסעים אלא גם מחוצה לו, בזמן אמת ובכל מקום.

הנהגים יכולים כעת גם לקבל הצעות ניווט מותאמות אישית, ולבחור את המסלול הנקי ביותר ליעדם, בהסתמך על הנתונים שמספקת BreezoMeter. נוסעי ונהגי הרכב יוכלו גם בעת הצורך להפעיל את מערכת טיהור אוויר ולסגור את חלונות הרכב, על מנת לשפר את איכות האוויר ברכב.

על מנת לספק את נתוני האיכות האוויר ברמת הדיוק הגבוהה ביותר ובזמן אמת, BreezoMeter עושה שימוש במגוון רחב של מקורות, ביניהם יותר מ-47,000 חיישנים מקומיים ברחבי העולם, לוויינים, נתוני תחבורה, תחזית מטאורולוגית ועוד. הטכנולוגיה של החברה כוללת מספר רב של אלגוריתמים  וטכניקות למידת מכונה (ML) כדי להעריך ולחזות את איכות האוויר בכל מקום נתון. על פי נתוני החברה, מעל ל-400 מיליון משתמשים בודקים את איכות האוויר בכל יום באמצעות שירותיה.

רן קורבר, מנכ"ל BreezoMeter: "שיתוף הפעולה שנרקם בין החברות הוא דוגמה מצוינת לאופן בו תעשיית הרכב יכולה לממש טוב יותר את הפוטנציאל של המידע הסביבתי שמספקת BreezoMeter, במטרה להפחית את חשיפתם של נהגי ונוסעי הרכב לזיהום אוויר ולשפר את בריאותם. Volvo לא רק מתריעה לנהגים על חשיפה לזיהום אוויר; אלא גם מניעה אותם לעשות משהו בנידון, על מנת לשפר את איכות האוויר ברכב.

״השילוב של המידע על איכות האוויר החיצונית שאנו מספקים, יחד עם פתרונות הניטור וניקוי האוויר החדשים של  Volvo, מסייעים לנהגי ונוסעי הרכב לקבל החלטות נסיעה בצורה מושכלת יותר ולהנות מאורח חיים בריא וטוב יותר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית