שוב חוזר הניגון: הממשלה רוצה להגדיל את ההתיישבות ברמת הגולן 

במהלך 73 שנים ממשלות ישראל לא הצליחו להפוך את רמת הגולן למוקד משיכה עבור מרבית תושבי ישראל. כעת, נפתלי בנט, מבטיח שוב לקדם התיישבות באזור

שוב חוזר הניגון: הממשלה רוצה להגדיל את ההתיישבות ברמת הגולן 

סטילס: עמוס בן גרשום / לע"מ

ממשלה נכנסת, ממשלה הולכת והניגון חוזר - רוצים להגדיל את ההתיישבות ברמת הגולן. לצד הכותרות שנועדו לבייס פוליטי, במציאות, כדי להגדיל את ההתיישבות צריך תשתיות ומקומות עבודה. עד כה, ממשלת ישראל טרם הצליחה להציג פיתוח כלכלי של אזור זה.  

הגליל, הנגב וכעת הגולן. כל אלו משוועים לתשתיות ומקומות עבודה. במקום תכנון ממשלתי ארוך טווח בהקשרים אלו, נראה כי הגורם שמניע את הישראלים למקומות אלו הוא מחירי הדיור היקרים במרכז. וזה לאו דווקא לטובה. בלי תשתיות ופרנסה, אי אפשר לקיים לאורך זמן אוכלוסיה גדולה. 

״בעוד שישה שבועות נקיים פה ישיבת ממשלה שבה נאשר תכנית לאומית לרמת הגולן. מטרתנו היא להכפיל, ואז שוב להכפיל, את מספר התושבים ברמת הגולן״, אמר היום (ב) ראש הממשלה, נפתלי בנט. ״הכפלת ההתיישבות, הקמת שני ישובים חדשים, מקומות תעסוקה, ויותר השקעה בתשתיות.

״אי אפשר לדבר על הגולן שלנו מבלי לגעת בנעשה מעבר לגבול - בחלקו האחר של הגולן, ובסוריה בכלל. כבר עשור ויותר שסוריה אינה יודעת יציבות מהי. גם במצב שבו, כפי שיכול לקרות, העולם משנה כיוון בנוגע לסוריה, או ביחסו לאסד, אין לזה שום קשר לרמת הגולן. רמת הגולן ישראלית, נקודה.״ 

האם בנט יצליח איפה שהאחרים כשלו? ימים יגידו. בינתיים הממשלה הנוכחית לא יכולה להבטיח כלום לציבור עד שתתקבע עם חוק התקציב שאמור לעבור עד סוף שנה. אם לא נלך לבחירות נוספות, אולי תכניות להקמת יישובים חדשים בגולן והרחבת קצרין יצאו לפועל. אולי. 

אולי יעניין אותך גם