AUSA 2021: רפאל חושפת גרסה משופרת של עמדת נשק נשלטת מרחוק

מרכיב מרכזי ביכולת הקטל של ה-Samson הוא השילוב במערכת של הטילים המונחים הרב-תכליתיים SPIKE LR 1 ו-SPIKE LR 2, וכן מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח"
 

Photo: Rafael

חברת רפאל הישראלית חושפת בתערוכת AUSA 2021 הנערכת השבוע בוושינגטון, גרסה משופרת של Samson, עמדת הנשק הנשלטת-מרחוק מתוצרתה עם תותח 30 מ"מ המיועדת להתקנה על גבי רכבים קלים.

לדברי רפאל, ל-Samson יכולות גילוי ירי עוין ויכולת להשיב אש במהירות וביעילות באמצעות מנגנון מהיר ומדויק. העמדה כוללת גם ממשק משתמש אחיד לכל תת-המערכות, פתח יציאה לבחינת המודעות המבצעית וטעינת תחמושת מתחת למיגון המגבירה את קטלניות המערכת. יכולות אלה מאפשרות ל-Samson להפוך כל רכב קל לאמצעי לחימה רב-עוצמה.

מרכיב מרכזי ביכולת הקטל של ה-Samson הוא השילוב במערכת של הטילים המונחים הרב-תכליתיים SPIKE LR 1 ו-SPIKE LR 2, וכן מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח", המאפשרים לה יכולות תמרון, קטלניות ושרידות יחידות-במינן. מערכת אחות של ה-Samson היא מערכת MCWS של רפאל, ששימשה מרכיב מרכזי בהצעה הזוכה של החברה האמריקאית אושקוש דיפנס לחימוש נגמ"שי סטרייקר של צבא ארה"ב.

בנוסף ל-Samson תציג רפאל בתערוכת AUSA 2021 את המערכות הבאות: משפחת הטילים המונחים מדור 5 ספייק, כיפת ברזל, מערכת ההגנ"א לטווחים בינוניים "קלע דוד", מערכת לירוט כטב"מים Drone Dome, מערכת שו"ב Fire Weaver ואת מערכת התראת הגנ"א Skyspotter.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית