ארה״ב מקימה כוח ייעודי לפשיעה כלכלית במטבעות מוצפנים 

בין השיטות שהצוות יחפש למגר - המרת מטבעות וירטואליים, ערבוב ושירותי תשתית, ותשתית הלבנת הון

bigstock

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה של ארה״ב, ליסה או. מונקו, הודיעה על הקמת צוות לאומי לאכיפת מטבעות מוצפנים (NCET), להתמודדות עם חקירות מורכבות והעמדה לדין של שימוש לרעה בפלילים של מטבעות קריפטוגרפיים, במיוחד פשעים שבוצעו על ידי המרת מטבעות וירטואליים, ערבוב ושירותי תשתית, ותשתית הלבנת הון. 

תחת פיקוחו של עוזר היועץ המשפטי לממשלה קנת' א. פוליט ג'וניור, NCET תשלב את המומחיות של אגף הלבנת הון ושחזור נכסים של משרד המשפטים (MLARS), סעיף פשיעה במחשב וקניין רוחני (CCIPS) וסעיפים אחרים. הצוות יסייע גם באיתור ושחזור נכסים שאבדו במרמה וסחיטה, כולל תשלומי מטבעות קריפטוגרפיים לקבוצות תוכנות כופר.

ראש NCET ידווח לעוזר היועץ המשפטי לממשלה באגף הפלילי וייבחר לאחר תהליך גיוס לאדם בעל ניסיון עם חקירות פליליות מורכבות והעמדה לדין, כמו גם הטכנולוגיה העומדת בבסיס מטבעות הקריפטו והבלוקצ'יין. 

לאחר שנבחר, ראש הצוות יוביל את צוות עורכי הדין מ- MLARS, CCIPS ועוזרי פרקליטות ארה"ב (AUSA) כדי לזהות, לחקור, לתמוך ולרדוף תיקים נגד בורסות מטבעות קריפטוגרפיים, ספקי תשתיות, וגופים אחרים המאפשרים שימוש לרעה בקריפטו ומוצרים קשורים לבצע או להקל על פעילות פלילית.

חשוב לציין כי NCET תשאב ותתבסס על המומחיות המבוססת ברחבי האגף הפלילי בכדי להרתיע, להפריע, לחקור ולהעמיד לדין שימוש לרעה בפלילי של מטבעות קריפטוגרפיים, כמו גם כדי לשחזר את ההכנסות הבלתי חוקיות של אותם פשעים במידת האפשר. 

מכיוון שמטבעות מוצפנים משמשים במגוון רחב של פעילויות פליליות, מהיותו מנגנון הביקוש העיקרי לתשלומי תוכנות כופר, להלבנת הון והפעלת עסקים לשירותי כסף בלתי חוקיים או לא רשומים, ועד להיות אמצעי חילופי הערכים המועדף על "שווקים אפלים". 

אלו משמשים גם סחר בסמים בלתי חוקיים, נשק, תוכנות זדוניות וכלים אחרים לפריצה. NCET גם תמלא תפקיד תמיכה קריטי ברשויות אכיפת החוק הבינלאומיות, הפדרליות, הממלכתיות, המקומיות, השבטיות והטריטוריאליות המתמודדות עם טכנולוגיות חדשות אלה וצורות חדשות של אמצעים פליליים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית