תושב בני ברק מואשם בהטרדה מינית באינסטגרם וווטסאפ של עשרות קטינים

בחלק מהמקרים, על מנת שיסכימו לקבל תכנים מיניים מטעמו, הציג עצמו הנאשם כנער או נערה והציג בפני הקטינים שאלות ובקשות תמימות לכאורה, שהסתירו את כוונותיו

תושב בני ברק מואשם בהטרדה מינית באינסטגרם וווטסאפ של עשרות קטינים

bigstock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית משפט מחוזי ת"א כתב אישום כתב אישום נגד קובי רוטנברג (28), מבני ברק, בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע בעשרים ושישה קטינים בטווח הגילאים 17-11 שנים ובמספר בגירים, באמצעות יישומוני "אינסטגרם" ו"וואטסאפ".

על-פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אור ארבר, במהלך השנים 2021-2019, יצר לעצמו הנאשם זהויות בדויות של נערים ונערות צעירים, ופתח באמצעותן חשבונות פיקטיביים ב"אינסטגרם" ובווטסאפ בין היתר תחת השמות נער בן 14-14 וחצי, "taly9983", "לירן", ו"שני". באמצעות פרופילים אלה הציג עצמו הנאשם כנער צעיר או כנערה צעירה בני גיל הקטינים איתם התכתב.

על מנת לזכות באמון המתלוננים איתר הנאשם ברשת תמונות של צעירים וצעירות, ללא רשותם (עם חלקם היה לנאשם היכרות מוקדמת), תוך שהוא מתחזה אליהן בדמויות שיצר בחשבונות הפיקטיביים. בנוסף, על מנת לרכוש את אמונם של הקטינים, ולזכות בשיתוף פעולה מצדם, השתמש הנאשם בשפה התואמת את גילם של הקטינים, התעניין בהם ושיתפם בפרטים כוזבים אודות הדמות אותה גילם.

בחלק מהמקרים, על מנת שיסכימו לקבל תכנים מיניים מטעמו, הציג עצמו הנאשם כנער או נערה והציג בפני הקטינים שאלות ובקשות תמימות לכאורה, שהסתירו את כוונותיו. כתוצאה ממעשיו הסכימו הקטינים כי הנאשם ישלח אליהם עשרות תמונות, מדבקות (Stickers) וסרטוני עירום, הכוללים תכנים מיניים, לרבות של איבר מינו הזקור ומעשי אוננות, כאשר הסכמת הקטינים התקבלה במרמה, בסוברם כי הם משוחחים עם נער או נערה בני גילם.

בחלק מן המקרים אף הסכימו הקטינים לקיים שיחות וידאו עם הנאשם, כאשר במהלכם ביצע בהם הנאשם מעשים מגונים ואף גרם להם לבצע מעשים מגונים בעצמם, והכל לשם גירויו או סיפוקו המיני. 

בד בבד עם הגשת כתב-האישום ביקשה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מבית-המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. במסגרת הבקשה ציין עו"ד ארבר, את ההיקף הגדול של הקטינים שנפגעו ממעשיו של הנאשם, על פני פרק זמן ניכר, כאשר את מרביתם הכיר באמצעות המרשתת, ולא הייתה בין הנאשם לבינם היכרות מוקדמת. וכן את המניפולציות שהפעיל הנאשם על מנת "ללכוד ברשתו" קטינים רבים ככל הניתן.

הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל, המיועד לטיפול בדיווחים על פגיעות כלפי קטינים ברשת. הפניות הועברה לחקירה במפלג החקירות של יחידה 105, תוך ליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל