תעשייה אווירית: צבא אסטוניה ירכוש טילי תקיפה חוף-ים תוצרת החברה

מדובר בשיתוף פעולה עם ST Engineering הסינגפורית המבוסס על טילי גבריאל. היקף העסקה מוערך בעשרות מליוני דולרים. בועז לוי: ״מדובר בהצלחה חשובה לתעשייה האווירית באירופה״

תעשייה אווירית: צבא אסטוניה ירכוש טילי תקיפה חוף-ים תוצרת החברה

בועז לוי. צילום: תעשייה אווירית 

המרכז להשקעות ביטחוניות באסטוניה (ECDI) Estonian Centre for Defence Investment, הודיע היום (ג) כי חתם על הסכם לפיתוח יכולות הגנת חופים אסטוניות במסגרתו יצטייד צבא אסטוניה בטילי התקיפה יבשה-ים Blue Spear (5G SSM). 

חברת הבת של התעשייה האווירית ו- ST Engineering הסינגפורית, פרוטאוס מערכות מתקדמות, נבחרה לספק לצבא אסטוניה את המערכות המתקדמות, בתום הליך מכרזי, המהווה חלק מרכזי בהצטיידות צבא אסטוניה. 

מערכת התקיפה מתקדמת Blue Spear (5G SSM) מבוססת על משפחת טילי גבריאל. מדובר במערכת נשק מדויקת הפועלת בכל תנאי מזג האוויר, יום ולילה, ומאפשרת יכולות תקיפה מעבר לאופק (Beyond line of site) נגד מטרות ניידות ונייחות ימיות. 

העסקה הושלמה בהובלה אישית של לוי, המסיים עוד כחודש שנה ראשונה בתפקיד מנכ״ל החברה. מדובר בעסקה התורמת לגיוון יעדי הייצוא של התעשייה האווירית. המערכת הישראלית ניצחה בתחרות פתוחה מול שחקנים מרכזיים, ביניהם שבדים, נורווגים ואמריקאיים. מדובר בשיתוף פעולה משמעותי עם ST הסינגפורית שעתיד לפתוח שווקים נוספים לתעשייה אווירית. 

שיגור ממספר פלטפורמות

המערכת מאפשרת שיגור ממספר פלטפורמות מבוססות יבשה, טיסה במהירויות גבוהות, ראש ביות מכמ"י מתקדם המאפשר ביות אקטיבי, יכולות ניווט מדויקות המאפשרות גילוי מטרות בדיוק מרבי. המערכת מצוידת במגוון אמצעים המבטיחים עמידה באתגרי שדה הקרב השונים. 

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: " שיתוף הפעולה האסטרטגי והפורה של התעשייה האווירית עם ST Engineering כחלק מהתהליך האסטרטגי של החברה, הוליד פריצת דרך משמעותית מול אסטוניה. אנו גאים שנבחרנו לספק לצבא אסטוניה את טילי התקיפה המתקדמים Blue Spear ממשפחת טילי הים-ים גבריאל. מכירה זו מהווה המשך ישיר לסדרת ההצלחות האחרונות בקידום עסקאות משמעותיות של התעשייה האווירית באירופה.

״הצלחה זו לא הייתה מתאפשרת בלא התמיכה והליווי המקצועי הצמוד של משרדי הביטחון האסטוני והישראלי. הסינרגיה עם ST Engineering מאפשרת שיווק מערכות לחימה מתקדמות בשוק העולמי וממקסמת את יכולות השותפים. אנו מודים למשרד ההגנה באסטוניה על ההזדמנות."

מנהל הרכש האסטרטגי למערכות ים באסטוניה, אסקו קיבינוק Asko Kivinuk: "אנו מברכים על שהתהליך שהביא להתקשרות נוהל בלוחות זמנים צפופים, ותחת דרישות רכש מחמירות. ההחלטה התקבלה על בסיס מספר קריטריונים וביניהם עלות כוללת, מעורבותה של התעשייה המקומית וזמן אספקה". 

שר ההגנה של אסטוניה: "פיתוח יכולות אלו יספק הזדמנויות לתעשייה הביטחונית האסטונית. מערכת נשק זו משפרת באופן משמעותי את הגנת החופים שלנו, ומשדרת מסר ברור שאנו חלק ממאמץ ההגנה האזורי והקולקטיבי. שר ההגנה הוסיף כי המערכת החדשה היא אחת ממערכות הנשק המתקדמות והמורכבות בהיבט הטכנולוגי וקליטתה מהווה קפיצת מדרגה אדירה לצבא אסטוניה. אני שמח כי יש לתעשייה האסטונית את היכולת לקחת חלק בפרויקט ביטחוני כה מורכב". 

מפקד חיל הים האסטוני, ג'ורי סאסקה Jüri Saska, הוסיף: "מערכת הנשק שנבחרה תהווה את הבסיס להגנה הימית האסטונית לעשרות השנים קדימה. הצי האסטוני יוכל לתרום משמעותית למאמצי ההגנה הלאומיים, האזוריים והקולקטיביים". 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022