וידיסקו מספקת לחיל האוויר האמריקאי מערכות זיהוי חומרי נפץ

כחלק מחוזה בן 30 מיליון דולר, החברה כבר התקינה למעלה מ-50 מערכות רנטגן רדיוגרפיות דיגיטליות Guardian 12 והן נמצאות בשימוש על ידי יחידות ובסיסים שונים של חיל האוויר
 

צילום:  Vidisco

וידיסקו (Vidisco), ספקית ישראלית של פתרונות זיהוי רנטגן ניידים, מדויקים ובטוחים לצבאות, לכוחות הביטחון ולרשויות אכיפת החוק, הודיעה היום (רביעי) כי קיבלה חוזה של 30 מיליון דולר מחיל האוויר האמריקאי לאספקת מערכות Guardian 12 לאיתור חומרי נפץ, כגון מטעני חבלה או נפלי תחמושות. למעלה מ-50 ממערכות אלו כבר הותקנו ונמצאות בשימוש בבסיסי חיל האוויר השונים.

לדברי החברה, מערכת הרנטגן הדיגיטלית Guardian 12 משפרת את יכולות סילוק הפצצות (EOD) בכך שהיא משפרת את הצפייה בתוכן הפנימי של חבילות חשודות, מטעני חבלה מאולתרים ותחמושות שלא התפוצצו. המערכת מגבירה את ההגנה על הכוח באמצעות קבלת תמונות איכותיות ותמציתיות תוך מספר שניות, ומקטין את משך הזמן שהכוח צריך להעביר בסמיכות לאמצעים מסוכנים.

במשקל של פחות מ-7 ק"ג ונישא בתיק נשיאה קומפקטי לניוד קל במשימות שונות, ה-Guardian 12 הותאם במיוחד לצרכיו של חיל האוויר האמריקאי. עם יכולת הפריסה המהירה והקלה שלה, המערכת נועדה לעבוד גם בטמפרטורות ותנאי מזג אוויר קיצוניים, ובסביבות קשות.

המערכת מציעה גם גמישות תפעולית. עם יכולת לעבוד בתדרים נמוכים או גבוהים, היא מתאימה לפריסה באזורים ובמדינות שונות בעולם שבהם מוצבים כוחות. למערכת יש טווח אלחוטי ארוך ויציב והיא מסוגלת לעבור דרך דלתות וקירות בחללים סגורים.

Vidisco מציינת כי חוזה ארוך-טווח זה כולל אספקת מערכות נוספות, שירותי תמיכה והדרכה על ידי חברת Vidisco USA לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית