אלביט: חוזה בהיקף 76 מיליון דולר לאספקת מערכות ראש לטייסי אפאצ'י של צבא ארה"ב

ה- IHADSS של אלביט מציג מידע קריטי ישירות לנגד עין הטייס ובכך מספק לטייסי אפאצ'י פתרון אמין, שמאפשר להם לצלוח את המשימה ולשמור על הבטיחות של הצוות בזמן טיסה

צילום: אלביט

אלביט מערכות הודיעה כי החברה הבת שלה בארצות הברית, Elbit Systems of America, LLC זכתה בחוזה מסגרת לכמות וזמן בלתי קבועים (– “ID/IQ” Indefinite Delivery/Indefinite Quantity) מצבא ארה"ב לספק ציוד למערכות קסדה משולבות לטייס מסוג Integrated Helmet And Display Sight Systems (“IHADSS”) עבור צי מסוקי אפאצ'י AH-64.

החוזה, שהנו בעל סכום גג פוטנציאלי של עד כ-76 מיליון דולר, יבוצע על פני תקופה של חמש שנים. הזמנת רכש ראשונה בהיקף של כ-6 מיליון דולר במסגרת חוזה ה-ID/IQ התקבלה ותבוצע במהלך תקופה של שנתיים. חלקי ה- IHADSS יסופקו לצבא ארה"ב ממתקן ההנדסה והייצור של אלביט מערכות אמריקה שבפורט וורת', טקסס.

ה- IHADSS של אלביט מציג מידע קריטי ישירות לנגד עין הטייס ובכך מספק לטייסי אפאצ'י פתרון אמין, שמאפשר להם לצלוח את המשימה ולשמור על הבטיחות של הצוות בזמן טיסה. בנוסף ל- IHADSS עבור האפאצ'י, אלביט מערכות אמריקה מספקת את מעבד המשימה מרובה הליבות של מודל אפאצ'י AH-64E, שנועד לספק את כל הפונקציונליות של המערכות הנמצאות על האפאצ'י. 

רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, אמר: "חוזה זה מהווה המשך של מערכת היחסים שלנו עם צי מסוקי האפאצ'י של צבא ארה"ב מזה מספר עשורים. ה-IHADSS תוכננה באופן ייחודי עבור האפאצ'י. המערכת מציגה מידע על הטיסה והמטרות ישירות לנגד עיני הטייסים. זה יתרון טקטי משמעותי, המספק התמצאות מצבית מהימנה, הקלה בעומס העבודה של הטייסים, הגברת הבטיחות שלהם ומאפשר הצלחת הטיסה במשימות תובעניות".   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית