חובק עולם: המשטרה וה-FBI עצרו עשרות ישראלים בהונאת קריפטו

המשטרה עצרה הלילה בת"א במסגרת חקירה סמויה חובקת עולם בשתוף  ה-FBI,  עשרים ושישה תושבי גוש דן, בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "פורקס במטבעות דיגיטאליים"

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

ניתן לפרסם, כי יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז ת"א ניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה בשתוף ה - FBI, שראשיתה בדיווח שהתקבל מארה"ב, בדבר חשד כי קבוצת ישראלים מבצעים הונאה בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח, כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".

בתוך כך, בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 אתרו בתום חקירה סמויה שניהלו בחודש האחרון, את המשרד בת"א ממנו עפ"י החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארה"ב, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ - 20 ישראלים העובדים במקום.

כאמור, אמש בצעה משטרת ישראל מעצר של 26 חשודים בארץ, במקביל למבצע מעצרים מתואם, שבוצע באותה עת במדינות נוספות על פני הגלובוס, ע"י רשויות אכיפה נוספות בחו"ל. 

בנוסף למעצר החשודים, ערכו שוטרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים , שעפ"י החשד מהווים ראיות בתיק החקירה. 

בכוונת יחידת ההונאה של מחוז ת"א להביא בהמשך היום את שני החשודים המרכזיים - תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, לדיון בבימ"ש השלום בת"א, בבקשה להאריך את מעצרם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית