בירד אירוסיסטמס ערכה ניסוי ירי חי במערכת SPREOS

לדברי החברה,  לעבר מטוס מדומה נורתה אש ממערכות הגנה אווירית שונות ומערכת ה-SPREOS מנעה את הפגיעה של כל המערכות האלו במטוס

בירד אירוסיסטמס ערכה ניסוי ירי חי במערכת SPREOS

תמונה: בירד אירוסיסטמס

חברת בירד אירוסיסטמס הישראלית, ספקית  של טכנולוגיות ופתרונות הגנה לציים אוויריים, ימיים ויבשתיים של ממשלות וסוכנויות, הודיעה היום  (שלישי) כי ערכה במדינה לא ידועה הפגנת ירי חי של מערכת הגנת המטוסים SPREOS DIRCM כנגד מערכות הגנ"א ניידות מגוונות, ניסוי שלטענת החברה הוכיח כי המערכת מביסה 100% מהטילים שנורו לעבר המטוס.

כחלק מההדגמה שנערכה על פי בקשת לקוח, הקימה החברה מתקן ניסוי שלם שכלל חדר פיקוד ובקרה, עמדת ירי ומטוס מדומה שהותקנה עליו מערכת AMPS-MD של בירד כולל מערכת SPREOS DIRCM.

במהלך ההדגמה בוצע ירי לעבר המטוס המדומה ממערכות הגנה אווירית ניידות (MAPADS) כולל המתקדמות ביותר שיש כיום. לדברי החברה, חיישני הזיהוי של מערכת AMPS זיהו את הטילים והתריעו בפני מחשב המשימה שהפעיל את מערכת .SPREOS DIRCM המערכת סבבה אז לעבר האיום וביצעה תהליך של אישור ומעקב אחר האיום ובעקבותיו ביצעה שימוש באמצעי-נגד לייזר, מה שגרם לכל הטילים לפספס את המטוס המדומה.

מערכת ה- SPREOS DIRCMהמיועדת להתמודדות עם תרחישי ירי מטווח קצר, הופעלה לאחר מתן אות אזעקה שהביא לפנייתה לעבר האיום ולהפעלת מכ"ם הדופלר החצי-אקטיבי שלה כדי לחקור ולאשר את האיום הנכנס.

במקביל, מכ"ם הדופלר סיפק גם מידע ייחודי על האיום הנכנס, כגון חתך המכ"ם שלו המרחק שלו ומהירותו, מה שאיפשר הערכה בזמן-אמת של טיב האיום וחישוב אוטומטי של "הזמן עד לפגיעה", אינדיקציה חיונית המשמשת את מערכת AMPS להבטחת הגנה אופטימלית המותאמת להביס כל איום ספציפי שנורה על המטוס.