דיווח: שיחות חשאיות בין איראן לסעודיה 

האתר intelligenceonline מדווח כי משלחות מאיראן וסעודיה נפגשו מספר פעמים בעירק. בינתיים, אין התקדמות מהותית בין המדינות

דיווח: שיחות חשאיות בין איראן לסעודיה 

By Elekes Andor - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=86302357

איראן וסעודי סעודיה נפגשו בדיסקרטיות בבירת עיראק ב -21 בספטמבר בפעם הרביעית מאז אפריל. אולם השיחות, הקשות על ידי תימן וסוגיית הגרעין, טרם הניבו התקדמות קונקרטית. כך לפי דיווח של intelligenceonline

על ידי שליחת משלחת לבגדאד ב -21 בספטמבר לשיחות עם שליחים מריאד בפעם הרביעית מאז ה -9 באפריל, נשיא איראן החדש אברהים רייסי הולך בעקבותיו של חסן רוחאני.

נציגים ברמה גבוהה

כמו בשיחות קודמות, הצוות שנשלח לבגדד על ידי איראן הובל על ידי סגן מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי, סרד אראפני, בליווי השגריר האיראני בבגדד איראג' מסג'די וקצין בכיר בכוח אל -קודס. בצד הסעודי היו ראש נשיאות המודיעין הכללי (GIP), חאליד בן עלי אל הומאידן, ראש מחלקת התכנון האסטרטגי, ראאד כרמלי, ולראשונה, שר החוץ עאדל אל ג'ובייר.

הפגישה אורגנה עד הפרט הקטן ביותר על ידי יחידה מיוחדת שהוקמה על ידי ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל קדהמי, המגשר החדש בין הצדדים. בין חבריו נמנים שר החוץ פואד חוסיין, יועצו לביטחון לאומי של ראש הממשלה קאסם אל אראג'י, ומומחה בכוחות הגיוס העממי, או חאד א-שעיבי, מוחמד עבדולדה אל האשמי.

תימן במרכז השיחות

למרות מוטיבציה של שני הצדדים לדבר, ההתקדמות מועטה מאוד עדיין, כך לפי הדיווח. 

ההתקפות המתמשכות של האנסאראללה, הזרוע הצבאית של תנועת המורדים החות'ים, נגד סעודיה באמצעות מל"טים נותרה דאגה גדולה בריאד, שמחפשת גם דרך לצאת מהבלגן בתימן. ההצעה של סעודיה להפסקת אש כללית נקלעה לדרישה של איראן שבירות המפרץ יקבלו את תוכנית הגרעין שלה, שנדחתה על הסף על ידי אל הומאידן.

טהראן גם ביקשה מריאד בישיבה האחרונה לסייע במכירת הנפט שלה כדי להקל על השפעת הסנקציות נגד הרפובליקה האיסלאמית, תוך שהיא מבקשת ממנה לעשות משהו בנוגע לנכסיה הקפואים של איראן בבנקים זרים. השיחות נגעו גם למצב האוכלוסייה השיעית בסעודיה. השיחות אמורות להימשך בעוד מספר שבועות בבירת עומאן, מוסקט.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022