עוטף עזה: אם לא מספיק איום החמאס, עכשיו גם הרכבת רוצה לבטל קו נסיעה למשך חמש שנים

בכוונתה של רכבת ישראל לבטל את קו הנגב המערבי בשל עבודות חישמול למשך חמש שנים. המשמעות: הנסיעה למרכז הארץ תתארך באופן משמעותי

תמונה מתוך אתר רכבת ישראל 

במכתב לשרת התחבורה ושרת הפנים איילת שקד, דורשים חמשת ראשי רשויות העוטף (שער הנגב, שדרות, שדות נגב, אשכול וחוף אשקלון) לשמור את הקו הישיר בין הנגב המערבי למרכז. "לזמינות הרכבת באזורינו יש חשיבות מכרעת ביכולת לחיות בעוטף עזה החלטה שכזאת מנתקת בגסות את תושבי עוטף עזה, ואת יכולתם להתפרנס בכבוד".

בימים האחרונים נודע כי בכוונתה של רכבת ישראל לבטל את הקו הנגב המערבי (מבאר שבע, דרך אופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון לתחנות המרכז) בעקבות הצורך בעבודות חשמול הרכבת. על פי ההערכות, הקו יבוטל לתקופה העומדת על חמש שנים. המשמעות היא שתושבי הנגב המערבי יאלצו החל מהחודש להחליף רכבות באשקלון והנסיעה למרכז הארץ תתארך באופן משמעותי. 

בעקבות ההחלטה שנעשתה ללא התייעצות עם ראשי רשויות האזור, שלחו חמשת ראשי רשויות עוטף עזה (אופיר ליבשטיין ראש מ.א שער הנגב, אלון דוידי ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן ראש מ.א. שדות נגב, גדי ירקוני ראש מ.א. אשכול ואיתמר רביבו ראש מ.א. חוף אשקלון) מכתב חריף לשרת התחבורה, מרב מיכאלי ושרת הפנים איילת שקד, בדרישה לשקול מחדש את ההחלטה שמנתקת את תושבי העוטף מהמרכז ופוגעת אנושות בפרנסתם של התושבים.

מתוך המכתב: "לא מדובר באיום מעורפל אלא בפגיעה ממשית בפרנסתם של תושבי הנגב המערבי, בצעירים הלומדים במרכז הארץ, הורים שעובדים במרכז הארץ ונדרשים להגיע בזמן לילדיהם, יזמים שמבקשים להשתלב במרכזי החדשנות באזור ומחוסרי תעסוקה שמנסים להשתלב מחדש בעולם העבודה גם במרכז הארץ. זוהי פגיעה ישירה במאמצים שלנו כראשי רשויות עוטף עזה, להמשיך את הצמיחה הדמוגרפית המרשימה של אזור עוטף עזה ושדרות. לא נסכים לנתק את האזור שלנו ממרכז הארץ לתקופה כה ארוכה".

חמשת ראשי רשויות עוטף עזה: "בשנים האחרונות, העיר שדרות וכל ישובי העוטף חווים צמיחה דמוגרפית של ממש. הרבה מהמשפחות הצעירות, כמו גם המשפחות הוותיקות יותר, מסמכות על תחבורה ציבורית כדי לעבוד ולהשתכר בכבוד.

״ביטול הקו הישיר לתקופה של כמה שנים היא מכת שממנה תושבינו יתקשו להתאושש. בזמן שבכל הארץ מתקיימות עבודות חשמול של הרכבת, רק פה באזור הנגב המערבי, משום מה מבטלים קו לתקופה של לא פחות מחמש שנים. אנו בטוחים כי ניתן לשנות את ההחלטה ההזויה והרעה הזו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית