מקסדת הטייס - לחדר הניתוח: ביוניקס של אלביט מגייסת 36 מיליון דולר

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "ההשלמה של סבב מימון נוסף מעידה על הפוטנציאל המסחרי הגלום בטכנולוגיות שלנו״

תמונה: אלביט 

אלביט מערכות הודיעה כי החברות הבנות שלה Beyeonics Surgical Ltd השלימו סבב מימון בסכום כולל של 36 מיליון דולר.

סבב המימון כולל השקעה בבַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן בסכום כולל של 26 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות האיטלקית TechWald Holding וקרן ההשקעות הישראלית Alive Israel HealthTech ובהשתתפות בעלי המניות הקיימים LR Group, XT Hi-Tech, Aurum Ventures ומבטח שמיר.

כמו כן, הלוואה המירה בסך 10 מיליון דולר לבַּיוֹנִיקס ויז'ן מחברה גלובלית העוסקת בתחום ניתוחי העיניים, BVI Medical (“BVI”). לאחר ההשקעה תהיה אלביט מערכות הינה מניות מיעוט בחברות בַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן.
 
בַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן הנן חברות טכנולוגיות בתחום הרפואי השואפות לממשק את המערכות בחדרי הניתוח תוך שימוש במציאות רבודה, פלטפורמות לעקיבה, עיבוד תמונה/בינה מלאכותית, והן מספקות למנתחים מידע חיוני וליווי בקבלת ההחלטות תוך כדי ביצוע משימות אוטומטיות. הטכנולוגיה נועדה למסד בחדרי הניתוח סטנדרט חדש של כלי ויזואליה ושליטה על ידי יצירת אינטגרציה של כלל סביבת העבודה.  
 
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "ההשלמה של סבב מימון נוסף מעידה על הפוטנציאל המסחרי הגלום בטכנולוגיות שלנו. אנו גאים בהקמת חברות ספין-אוף אשר ממנפת חלק מהטכנולוגיות הייחודיות שלנו לשיפור מהותי של יכולות המנתחים בחדר הניתוח. אנו מקווים כי ההשקעה הזאת תאפשר לבַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן להרחיב את פיתוח המוצרים, להוסיף יישומים ניתוחיים ולהאיץ את המסחור."  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית