הבית הלבן יארח מפגש מקוון של ראשי הגנת סייבר מ-30 מדינות

זאת במטרה ״להאיץ את שיתוף הפעולה במאבק בפשיעה ברשת, לשפר את אכיפת החוק המשותפת, ולמנוע שימוש בלתי חוקי במטבעות קריפטוגרפיים״, כך על פי הצהרה של הנשיא ביידן

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, שישי האחרון. צילום: Chris Kleponis/Pool via CNP

הבית הלבן מתכנן מפגש מקוון של ראשי הגנת הסייבר המובילים מארה״ב ומשלושים מדינות נוספות כבר במהלך אוקטובר, במטרה ״להאיץ את שיתוף הפעולה במאבק בפשיעה ברשת, לשפר את אכיפת החוק המשותפת, למנוע שימוש בלתי חוקי במטבעות קריפטוגרפיים ולעסוק בנושאים אלה באופן דיפלומטי״, כך מסר נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן.

״איומי סייבר עלולים להשפיע על כל אמריקני, כל עסק ללא קשר לגודלו, וכל קהילה״, מסר ביידן בהצהרה כתובה שפורסמה באתר הבית הלבן.״ אני מחויב לחזק את הגנת הסייבר שלנו על ידי חיזוק התשתיות הקריטיות כנגד מתקפות, שיבוש רשתות כופרה, יצירת וקידום כללי התנהגות ברורים במרחב הסייבר עבור כל המדינות, והבהרה לאלו שמאיימים עלינו, שהם יישאו בתוצאות״.

עוד ציין ביידן, כי המדינות השונות בונות קואליציה שמטרתה תמיכה בטכנולוגיות 5G מהימנות וחיזוק אבטחת שרשרת האספקה. ״אנו מביאים את מלוא עוצמת היכולות שלנו לשבש פעילות סייבר זדונית, כולל ניהול הסיכונים וההזדמנויות כאחד של טכנולוגיות מתפתחות כגון מחשוב קוואנטי ובינה מלאכותית״, נכתב בהצהרה. ״עלינו לנעול את הדלתות הדיגיטליות שלנו ולבנות טכנולוגיה בצורה מאובטחת״.

ביידן עומד בחזית קידום שיתוף הפעולה נרחב עם מדינות נאט״ו וה-G7 בכל הנוגע לפשיעת סייבר, ועוסק רבות במיצוב סוריה וסין כאויבים העיקריים והמשותפים לכל המדינות החולקות את ערכי הדמוקרטיה והחופש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית