מתחרה חדש ל"מעיל רוח" – ליאונרדו מציגה מערכת מיגון חדשה לטנקים כנגד טילים

המערכת נוסתה בהצלחה בחודש יולי האחרון במטווח של משרד ההגנה הבריטי

By Photo: Graeme Main/MOD, OGL v1.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26921368 

חברת ליאונרדו האיטלקית דיווחה במהלך תערוכת DSEI 2021 שנערכה בלונדון באמצע חודש ספטמבר על ניסוי מוצלח של מערכת חדשה להגנה על טנקים ורק"מים אחרים מפני טילים הקרויה MIPS (מערכת מיגון משולבת מודולרית).

המערכת מיוצרת על ידי קבוצת חברות בראשן עומדת ליאונרדו וחברות בה בין השאר גם לוקהיד מרטין בריטניה וריימנטאל BAE מערכות יבשה והיא נוסתה בחודש יולי האחרון במטווח של משרד ההגנה הבריטי. הניסוי היה חלק מפרויקט איקארוס (Icarus) שמטרתו למצוא פתרון לאיום המתפתח במהירות של מטולי RPG חדשים ונשק נ"ט מונחה, כדבר הודעת החברה.

לדברי ליאונרדו, "ניסוי זה סיפק מבחן מקיף ליכולת של רצף החשיבה, השליטה והתגובה של מערכת MIPS להגיב כראוי לאיומים תוך פרקי זמן קצרים במיוחד." למערכת MIPS יש ארכיטקטורת מערכת פתוחה המאפשרת שילוב מודולרי של חיישנים ואמצעי נגד במחירים נוחים והטובים ביותר. חלק מהחיישנים הללו מציעים הגנה "רכה" שיכולה לזהות איום מוקדם ולנסות לשבש, להערים או להונות את האיום. חיישנים אחרים נועדו ליירט פיזית ולהשמיד את הטיל.

בעקבות הניסוי הראשוני המוצלח, היקף התוכנית הורחב באמצעות תיקוני חוזה על מנת לבחון את הפוטנציאל של MIPS לספק פתרונות גם כנגד רחפנים, מודיעין נגדי, מעקב, רכישת מטרות וסיור, כך על פי החברה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית