600,000 דולרים פרסים, מתאים לכם? הציגו פתרון למערכי רובוטיים אוטונומים בתוך מבנים

מכון מיראז, מפא״ת ומשרד ההגנה האמריקני פותחים אתגר למערכי רובוטיים אוטונומים בתוך מבנים. שלב ההדגמה הפיזי של האתגר מתוכנן להתקיים באביב 2022 בעיר ירוחם

דובר צה״ל

אחד הפערים הטכנולוגיים המאתגרים ביותר עבור מערכות הביטחון ברחבי העולם הוא היכולת לבצע משימות תוך-מבנים ללא נוכחות אדם בשטח באמצעות אמצעים טכנולוגיים המופעלים מרחוק. 

במטרה לאתר טכנולוגיות ומוצרים רלוונטיים לאתגר זה, הושק ה-MoSAIC Prize Challenge, אתגר הנושא פרסים בשווי של 600,000 דולר שיוענקו לחברות / חוקרים / טכנולוגיות חדשניות שמטרתם לאפשר הפעלה של מערכים רובוטיים אוטונומים בתוך מבנים. 

האתגר מובל על ידי משרד ההגנה האמריקני (DoD), מנהל התמיכה הטכנית בלוחמה לא סדירה (IWTSD), משרד הביטחון הישראלי (IMOD), מנהלת המחקר והפיתוח אמל"ח ותשתיות טכנולוגיות - מפא"ת (DDR&D) ומכון מיראז (Merage Institute), אשר חברו יחדיו במטרה משותפת לאתר טכנולוגיות חדשות בתחום ולקדם את פיתוחן.

המועד האחרון להרשמה לאתגר יחול ב-4 באוקטובר 2021. כל חברה שתציג את מועמדותה תכנס לספר אלקטרוני, שיופץ באופן נרחב לגורמי הממשל האמריקאי והישראלי במטרה לאפשר התקשרות ישירה של גורמי הממשל עם חברות בעלות טכנולוגיה ומוצרים רלוונטיים. 

מועמדים שייבחרו על ידי צוות השיפוט של האתגר, המכיל מומחי תוכן ממשלתיים, להשתתף בשלבים מתקדמים של האתגר יקבלו גישה לסדנאות, מפגשי ידע, אירועי רשת, חונכות ופרסום בתקשורת. 

הזוכים והמנצחים בכל אחד מהאתגרים הכלולים באתגר MoSAIC יוכרזו באירוע הגמר שיערך בתל אביב באביב 2022, יחשפו ללקוחות ולספונסרים רלוונטיים בממשלות ישראל וארצות הברית, כמו גם למשקיעים, לקוחות ושותפים בינלאומיים אחרים, ויקבלו פרסים כספיים והשתתפות חינם בתוכנית המנהיגות למנהלי סטארטאפים של מכון מיראז' בקליפורניה.  

אתגר MoSAIC מציע יתרונות רבים לחברות ולחוקרים/ות, במיוחד הזדמנות ייחודית לחשוף את הפתרונות הטכנולוגיים שלהם למנהלי תוכניות רלוונטיים של ממשלת ארה"ב וישראל, ומשתמשי קצה מבצעיים באמצעות השתתפות באתגר. 

לדברי שאנה יעקובי, קצינת הקישור של IWTSD בישראל, "ישנם סיפורי הצלחה רבים של חברות שנבעו מהשתתפותם באתגרי עבר משותפים של מפא"ת ו IWTSD. לדוגמה RoboTiCan ו- Third Eye הן שתי חברות בעלות תוכניות מו"פ פעילות עם ממשלות ארה"ב וישראל שהובאו בתחילה לתשומת ליבנו כשהשתתפו באתגרים דומים בעבר. לא היינו יודעים על החברות האלה אלמלא האתגר. אני מאמינה שכל מי שמגיש זוכה באופן אוטומטי רק כתוצאה מכך שהוא מופיע בספר האלקטרוני של האתגר והזדמנויות החשיפה והחיבורים שנוצרים בעקבותיו".

מאחר וברור לכול שכיום אין פתרון אחד שנותן מענה מלא לצורך שהוצג לעיל, האתגר יחולק לחמישה תחומים המרכיבים את הפתרון ההוליסטי אשר יבחנו בחמישה מיני אתגרים. שניים מהם פיזיים: גילוי נוכחות אנושית באמצעות חישה דרך קירות; מערכות רובוטיות טקטיות לתנועה בתוך מבנים תוך התגברות על מכשולים. ושלושה מהם וירטואליים: ניווט בתוך מבנה; מיפוי מבנה; תיוג אנשים וחפצים. פרסים יוענקו למנצחים ולרצים בכל אחת מהקטגוריות.

"משרד ההגנה האמריקאי הבין לפני שנים רבות כי חידושים פורצי דרך מתרחשים מחוץ למעבדות הממשלתיות וקבלני ביצוע  מסורתיים בתחום הבטחון", אמר אדם טרסי, מנהל התוכנית הבינלאומית ב- IWTSD: "אנו נותנים חסות לאתגר MoSAIC, יחד עם שותפינו במפא"ת, כדי להבטיח שאנו מאתרים ומזהים את כל הטכנולוגיות הרלוונטיות שיכולות לספק למפעילים הטקטיים בצבא ולגורמי אכיפת החוק שלנו כל יתרון טכנולוגי אפשרי כאשר הם פועלים בסביבות פנימיות מאתגרות ובסיכון גבוה.

על מנת לזרז את אספקת היכולות למשתמשי הקצה התפעוליים שלנו". אל"ם ראין גיטי, ראש מחלקת מערכים אוטונומיים במפא"ת אמר: "משרד הביטחון הישראלי מחפש כל הזמן טכנולוגיות מתקדמות בכדי להביא יתרון מבצעי לתחום.

״בשנתיים האחרונות מפא"ת ממקד את מאמציו בפיתוח טכנולוגיות רובוטיות אוטונומיות למשימות פנים וחוץ. מתוך הבנה כי התקדמות הפיתוח של פתרונות טכנולוגיים לרובוטיקה פנימית בוגרת הרבה יותר בתעשיות הלא צבאיות החלטנו, יחד עם ה- IWTSD האמריקאי ובעזרת האגף הטכנולוגי של כוחות היבשה של צה"ל, ליזום אתגר שיסייע לנו לאתר ולזהות את הטכנולוגיות שמעולם לא ראינו.

״בעזרת השילוב של חמשת האתגרים הללו במסגרת MoSAIC, נוכל לפתח את הדור הבא של רובוטיקה פנימית."

פול מיראז', מייסד ומנכ"ל מכון מיראז' אמר, "אתגר MoSAIC הוא הזדמנות נדירה ליזמים/ות, חוקרים/ות וחברות להציג את הטכנולוגיה שהם מפתחים בפני ממשלות ארה"ב וישראל, ליצור שיתופי פעולה בינלאומיים ולזהות הזדמנויות חדשות בתחום המציג דרישה גוברת לטכנולוגיות המאפשרות פעולה אוטונומית בחללים סגורים.

״מכון מיראז, שמח לרתום את יכולותיו כמרכז מוביל לפיתוח יזמים/ות וסיוע לסטארטאפים ישראלים בפיתוח שיתוף פעולה עם השוק האמריקאי. החברות המשתתפות יקבלו גישה לרשת הקשרים הענפה של מכון מיראז', הסדנאות וההרצאות המקצועיות שלנו".

שלב ההדגמה הפיזי של האתגר מתוכנן להתקיים באביב 2022 בעיר ירוחם. טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם, אמרה כי "כחלק ממערכת אקולוגית שלמה בתחום הכלים האוויריים הבלתי מאוישים, הכוללת שדה ניסוי, קמפוס אקדמי ומאיץ לחברות בעתיד הקרוב, אנו גאים לארח את אתגר MoSAIC הבינלאומי בירוחם, בו ישתתפו חברות מכל רחבי העולם.

״הבחירה בירוחם כאתר לתחרות משקפת את המהפכה הטכנולוגית שעברה העיר בשנים האחרונות. המערכת האקולוגית של תחום הכלים האוויריים הבלתי מאוישים היא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים בעיר. האתגר הוא אמצעי עבורנו לחשוף את החברות לתשתיות הקיימות בעיר ירוחם שיכולות לתמוך בתהליכי הפיתוח העסקי שלהן. תודה לחברינו במפא"ת, IWTS, ומכון מיראז' על האמון בירוחם".

פרסים במזומן ובשווה כסף בסך כולל של 600,000 דולר יחולקו לזוכים במקומות הראשונים בכל אחד מחמשת האתגרים.

למידע נוסף על אתגר ה- MoSAIC ולהרשמה, בקרו באתר האינטרנט: https://mosaichallenge.com. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית