יוטיוב נלחמת במתנגדי חיסונים, לא תאפשר העלאת תכנים

זאת לאחר שבעבר כבר הקשיחה עמדות בנוגע למידע כוזב לגבי החיסון לנגיף הקורונה. בין השאר, תאסור על פרסום טענות שחיסונים גורמים לאוטיזם, סרטן או בעיות פוריות. בינתיים כבר נרשם משבר דיפלומטי ראשון, מול רוסיה

יוטיוב נלחמת במתנגדי חיסונים, לא תאפשר העלאת תכנים

REUTERS/Lucy Nicholson/File Photo

יוטיוב מגבירה את מלחמתה במתנגדי החיסונים. לאחר שכבר חסמה תכנים המפיצים מידע כוזב בנוגע לחיסון נגד נגיף הקורונה, הודיעה אתמול (ד׳) ענקית הסרטונים כי באופן גורף, לא תאפשר העלאת תכנים של מתנגדי חיסונים המפיצים מידע כוזב – לכל המחלות עבורן אושר חיסון. בנוסף, חסמה חשבונות של מספר מתנגדי חיסונים בולטים. מהחברה נמסר, כי דוגמאות לתכנים שאינם מורשים כוללים טענות כי חיסונים עלולים לפגוע בבריאות באופן כרוני, לגרום לאוטיזם, להוביל לבעיות פוריות, לסרטן ועוד, וכן טענות המפקפקות בדבר יעילותם לצמצם תחלואה ומידע כוזב בנוגע לרכיביהם.

״בשנה האחרונה, הסרנו יותר מ-130,000 סרטונים שהפרו את המדיניות שלנו בנוגע לחיסוני הקורונה״, נכתב באתר החברה. ״בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות הבריאות, חיפשנו לאזן את המחויבות שלנו לשמירה על פלטפורמה חופשית עם הצורך בהסרת מידע מזיק. ראינו באופן קבוע כיצד טענות כוזבות נגד חיסוני הקורונה נשפכות לחיסונים באופן כללי, ואנו מצויים כעת בנקודה בה חשוב מאי פעם להרחיב את העבודה שהתחלנו עם נגיף הקורונה לחיסונים אחרים״.

במהלך זה מבקשת יוטיוב לבדל את עצמה מענקיות מדיה חברתית אחרות, דוגמת פייסבוק, נגדה נטען פעמים רבות שהיא משמשת חממה למתנגדי קורונה ולהפצת תיאוריות קונספירציה. ״הם הורגים אנשים״, אמר נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן ביולי האחרון, בהתייחסו לתגובה הרפה של פייסבוק בנוגע למידע הכוזב (אם כי מאוחר יותר, בעקבות הסערה שעוררה דבריו, לקח צעד אחורה ואמר שהתכוון רק לכמה עשרות משתמשים העושים שימוש לרעה בבמה שניתנה להם, ולא לפלטפורמה עצמה).

בתוך כך, נרשם כבר המשבר הדיפלומטי הראשון. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי רוסיה איימה אתמול לחסום את הגישה ליוטיוב בשטחה וכי הקרמלין קרא למדיניות של ״אפס סובלנות״ כלפיה, לאחר שהסירה את הערוצים דוברי הגרמנית של רשת הטלוויזיה הרוסית RT, בבעלות המדינה, מהפלטפורמה יום קודם לכן. מיוטיוב נמסר כי הערוצים המדוברים הפרו את מדיניות המידע הכוזב בנוגע לנגיף הקורונה.

אולי יעניין אותך גם