בגלל ברקסיט: בהלת מחסור בדלק בבריטניה

הצבא הועמד במצב הכן לחלק דלק בתחנות. מחסור גם בנהגי משאיות ענק. ליד תחנות הדלק נראו תורים ארוכים ותושבים ממלאים מכלים. הממשלה מבקשת לא לאגור

בגלל ברקסיט: בהלת מחסור בדלק בבריטניה

פקק מחוץ לתחנת דלק בלונדון, אתמול. צילום: Photo by Vuk Valcic/SOPA Images/Sipa USA via REUTERS

בהלת דלק בבריטניה בגלל מחסור חמור בנהגי משאיות ענק המובילים דלק לתחנות. צבא בריטניה הועמד במצב הכן למקרה שייקרא להוביל דלק ברכב צבאי, וליד תחנות דלק נראו תורים ארוכים ותושבים ממלאים מכלים.

איגוד ספקי הדלק טוען כי חלק גדול מתחנות המילוי ריקות, ואילו חברת הדלק הענקית BP הזהירה את הממשלה כי לא תוכל למלא את התחייבויותיה לאספקת דלק בגלל מחסור בנהגים מפיצי הדלק.

 סוכנות רויטרס והפטינגטון פוסט בדקו אם אמנם יש בבריטניה מחסור בדלק, והתשובה היא כנראה שלילית, המחסור הוא בנהגים מפיצים. חברת הנפט הענקית EXXON MOBIL הודיעה שאין מחיסור והבעיה נעוצה בנהגים המובילים דלק וסחורות בכל יבשת אירופה. מפעם לפעם מתגלה בבריטניה מחסור גם במצרכים אחרים וחלק מהמדפים בסופרמרקטים ריקים

יש התולים את המחסור בנהגים בברקסיט. מאז התנתקה בריטניה מאיחוד האירופי נהגים רבים עזבו את אנליה ועברו לעבוד ולהתפרנס בארצות היבשת, ואילו נהגים מאירופה אינם ממהרים לעבור לעבוד באנגליה מחשש לירידה בהכנסותיהם.

בינתיים דורשת הממשלה מהתושבים לא לאגור דלק, למלא דלק במכונית ב-30 ליש"ט בלבד, ומקווים שהבעיה תיפתר בקרוב.

אולי יעניין אותך גם