דיווח: נשיא איראן מבצע שינויים בשירותי הביון של המדינה 

ראיסי הציג את הרפורמות שלו בפני הפרלמנט האיראני הכוללות שינוי פרסונלי בשכבת ההנהלה של השירותים וכן הכנסת ״דם חדש״, צעיר ונאמן יותר, לשירותי הביון 

דיווח: נשיא איראן מבצע שינויים בשירותי הביון של המדינה 

IRNA - Ayatollah Seyyed Ibrahim Raisi

נשיא איראן החדש אברהים ראיסי החל לבצע רפורמת עומק בקרב שישה עשר שירותי המודיעין והביטחון של איראן, כך לפי דיווח של intelligenceonline. חלק מהשינויים מקורם בשינוי פרסונלי במוסד הנשיאות וחלקם החלו טרם השבעתו של ראיסי, בשל ההצלחות של שירותי ביון זרים לפעול במדינה. 

ראיסי הציג את הרפורמה בפני הפרלמנט האיראני שכללה העברת 5,000 סוכנים מהVevak (ידוע גם כMOIS) לשירותים אחרים. על פי הפרסום, מטרת המהלך היא להכניס ״דם חדש״, דתי יותר, למערכת. 

אחד הצעדים הראשונים שביצע ראיסי הוא לפטר את מחמוד אלאווי (Mahmoud Alavi), שעמד בראש ה-Vevak מאז 2013, במקומו מונה איש הדת אסמאיל חטיב, בעבר ראש המודיעין באזור קום.

כל זאת בשליטת משמרות המהפיכה (Pasdaran), האחראית על הבטחת נאמנותם של סוכני Vevak, למרות שהמשרד כפוף למועצה העליונה לביטחון לאומי, המדווחת ל"לשכה 101" בסמכותו של המנהיג העליון אייאטולה עלי חמינאי.

הנשיא החדש גם מתכוון לשנות את הצוותים האחראים על המשא ומתן הגרעיני. מינויים עד כה ממחישים את הדומיננטיות של משמרות המהפיכה, כולל ראש המודיעין חוסיין טייב, שהועמד כאחראי על פיקוח תוכנית הגרעין לאחר רצח מדען הגרעין מוחסן פקריזאדה בנובמבר 2020. 

חילוף נוסף הוא עלי בגרי, ראש המשא ומתן האיראני וסגן שר החוץ, המגיע ממשמרות המהפיכה שהחליף את עבאס אראחצ'י ובראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית עומד נץ נוסף בשם מוחמד אסלאמי שהחליף את עלי אכבר סאלחי.
 

אולי יעניין אותך גם