IWI מתמודדת על אספקת מקלעי נגב לחיל הים הפיליפיני

התקשורת בפיליפינים מדווחת כי חיל הנחתים הפיליפיני פרסם מכרז בשווי של כ-4 מיליוני דולרים לאספקת מקלעים ומעריכה כי ל-IWI הסיכויים הטובים ביותר לזכות בו
 

באדיבות IWI

חיל הים הפיליפיני פרסם בחודש שעבר (אוגוסט) מכרז לרכישת 160 מקלעים קלים מחלקתיים בקליבר 5.56 מ"מ עבור יחידות הנחתים שלו בשווי של כ-4 מיליוני דולרים. כך על פי דיווח באתר הפיליפיני PhDefenseResource.com. החלטה על החברה המנצחת במכרז זה צפויה בשבועות הקרובים.

האתר מספר כי בין החברות שצפויות להשתתף במכרז זה יהיו IWI הישראלית עם מקלע נגב NG5, חברת S&T Motive  עם מקלע K3, הקלר וקוך הגרמנית עם MG4, FN Herstal הבלגית עם מקלע Minimi או ה-M239 וחברת ST Kinetics ומקלע Ultimax 100 שלה.

ההערכה היא שלמקלע הנגב של IWI יש את הסיכויים הטובים ביותר לזכות במכרז זה. מקלע זה עומד בכל הדרישות הקשורות לממדי כלי הנשק, מערכת הזנת התחמושת וסוגי הירי השונים. בנוסף, ניתן להתאים עליו אביזרי אופטיקה שונים של חברת מפרולייט הישראלית שמיוצרים במיוחד לכלי הנשק של IWI כדוגמת הנגב.

יחידות הנחתים הפיליפיניות השתמשו במקלע FM Minimi כמקלע המחלקתי 5.56 מ"מ הסטנדרטי שלהם, אולם רק 80 מקלעים הועברו ליחידות אלו בשנת 2003 ורבים אחרים או שאבדו בקרב או ניזוקו וזקוקים להחלפה. כיום, יחידות המרינס משתמשות במקלעי 7.62 מ"מ M60E3/E4 שהינם כבדים ממקלעי 5.56 מ"מ ביותר מ-10.5 ק"ג למקלע בודד. מקלע 5.56 מ"מ טיפוסי או אף מקלע 7.62 מ"מ מודרני שוקלים פחות מ-8.5 ק"ג.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית