ארה״ב: אושר הכסף לרכש נוסף של מיירטי כיפת ברזל

הקונגרס אישר את התקציב לרכש מיירטים לכיפת ברזל לאחר משחקים פוליטיים סביב תקרת החוב האמריקאית. ייצור המיירטים נעשה במרביתו על ידי חברת רייתאון בארה״ב 

ארה״ב: אושר הכסף לרכש נוסף של מיירטי כיפת ברזל

צילום: דובר צה״ל

בית הנבחרים האמריקני אישר בסוף השבוע את עסקת מיליארד הדולרים "למילוי מחדש של מאגרי המיירטים של כיפת ברזל" בישראל. תוצאות ההצבעה, בתום עיכובים, היו 420 בעד ותשעה נגד - שמונה דמוקרטים ורפובליקני אחד הצביעו נגד, שני דמוקרטים הצביעו "נוכח".

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה לפני ההצבעה כי תתמוך בחוק ובעסקה שנחתמה עם ישראל בשנת 2016 המדברת על מימון כיפת ברזל בסך של 500 מיליון דולר כל שנה. "העברת החוק משקפת את האחדות הגדולה בקונגרס על בסיס דו-מפלגתי ובשני הבתים. הבטחת ביטחון ישראל היא עניין חיוני והיא בעלת חשיבות כחלק מביטחונה של ארה"ב", אמרה ננסי פלוסי בוושינגטון. 

ישראל, מדווח DEFENSE NEWS, היא מקבלת הסיוע הצבאי האמריקני הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. היא קיבלה עד כה 1.65 מיליארד דולר עבור כיפת ברזל מאז שנת 2020. הנשיא ביידן התעלם מקריאות הדמוקרטים הפרוגרסיבים ופעל להעברת החוק לאספקת מיירטי כיפת ברזל.

ראשידה טלאייב, דמוקרטית ממישיגן, אמרה בדיון: "לא נוכל לדבר על ישראל בעוד פלשתינים חיים בתנאי אפרטהייד אלים, והם מתים ממה שמוגדר על ידי ארגוני  זכויות האדם כפשעי ממלחמה".

החוק טעון אישור הסנאט, אם כי מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'ק שומר מניו יורק אמר כי אין לו ספק שהחוק יאושר: "כיפת ברזל היא חשובה ביותר, והדבר ייעשה", אמר שומר. 
 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל