"השת"פ הבינלאומי בחיל האוויר נהפך לחלק אינטגרלי מעבודת החיל"

סא"ל א. רע"ן תיאום בינלאומי במטה חה"א אומר לאתר חיל האוויר כי "כאשר התרגילים מתקיימים בארץ, ניתן להתאים מתארים לאלו שאנו חווים בהיבטים המבצעיים"

אילוסטרציה. צילום: חיל האוויר

בשנה החולפת השתתף חיל האוויר במספר שיא של אירועי חו"ל, תרגילים ותמרונים בינלאומיים, אירוח נציגים של חילות אוויר זרים ואירוח מפקדי חילות אוויר מהעולם הרחב.

"השת"פ הבינלאומי בחיל האוויר נהפך יותר ויותר לחלק אינטגרלי מעבודת החיל", אומר סא"ל א. רע"ן תיאום בינלאומי במטה חה"א, "זה מתבטא בעולם המבצעי, בו הזירה צפופה הרבה יותר מאשר בעבר, והיא כוללת שת"פים בינלאומיים רבים".

חיל האוויר השתתף בשנה החולפת  בתרגיל  JUNIPER FALCON בצורה וירטואלית בגלל הקורונה, בשיתוף עם מערך הגנ"א של חיל האוויר האמריקני, כדי לבחון תהליך יישום לקחים מן העבר, לעדכן פקודות ולשמר את השת"פ האסטרטגי עם המעצמה הגדולה בעולם. חיל האוויר אירח: תרגיל ENDURING LIGHTNING 3 בהשתתפות בכורה של טייסת 'אדיר' F-35 עם חה"א ארה"ב.

תרגיל TRILIGHT 2 עם המרינס האמריקני וחיל האוויר המלכותי הבריטי. תרגיל DESERT EAGLE בשיתוף טייסת 133 'בז' F-15 עם טייסת 494 של חה"א ארה"ב. תרגיל כטמ"ם עם חילות האוויר של ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה.

חיל האוויר השתתף בתרגילי חו"ל: INDIAN ELEPHANT עם חיל האוויר ההודי, תרגיל 'איניוחוס' ביוון עם חילות האוויר של ספרד, צרפת, ארה"ב ואיחוד האמירויות. תרגיל "הדגל החמישי" באיטליה עם בריטניה וצרפת, בו השתתפה בפעם הראשונה טייסת 'אדיר' בתרגיל מעבר צלים. 

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין אירח בשנה החולפת: מפקד AFCENT הכוח האווירי של פיקוד מרכז גנרל גרגורי גיו. מח"א צרפת גנרל פיליפ לאווין. מח"א ארה"ב לאפריקה ואירופה ומפקד כוח המשימה האמריקני בישראל בעת חירום גנרל באשאם. מח"א ההודי אייר- מרשאל RKS באדאהויה, מח"א חיל האוויר המלכותי  הבריטי סר מייק ויגסטון.

מפקד חיל האוויר אלוף נורקין היה אורח חיל האוויר והמרינס בארה"ב. סא"ל א. אומר לאתר חיל האוויר כי "כאשר התרגילים מתקיימים בארץ, ניתן להתאים מתארים לאלו שאנו חווים בהיבטים המבצעיים". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית