proteanTecs השלימה סבב גיוס C בשווי 50 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי פיתח טכנולוגיה מבוססת דיפ-דאטה לניטור בריאות מערכות אלקטרוניות לכל אורך חייהן, ולהגברת ביצועיהן בזמן הייצור ובמהלך השימוש השוטף

הנהלת חברת proteanTecs. צילום: יח״צ, באדיבות החברה

חברת הסטארטאפ החיפאית proteanTecs,שפיתחה טכנולוגיה מבוססת דיפ-דאטה לניטור בריאות מערכות אלקטרוניות לכל אורך חייהן, מודיעה על השלמת גיוס של סבב C בשווי של 50 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הוא המשך של הגיוס שבוצע באוגוסט 2020 ומביא את החברה לשווי גיוסים כולל של 150 מיליון דולר, וישמש להתרחבות החברה, האצת פיתוח המוצר ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים. את ההשלמה לסבב זה הובילה Koch Disruptive Technologies, והוא ישמש להתרחבות החברה לשווקים גלובליים, האצת פיתוח המוצר ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים.   

החברה, שהוקמה ב-2017, מפתחת טכנולוגיה של טלמטריה בשבבים – Universal Chip Telemetry, או UCT, עבור מערכות אלקטרוניות לאורך כל מחזור החיים שלהן, ומגבירה את ביצועיהן ומהימנותן בזמן היצור ובשימוש שוטף. בעזרת יישום יכולות AI על נתונים חדשים שנאספו על ידי חיישנים המוטמעים בשבב. proteanTecs מספקת תובנות חדשות, משפרת את איכות השבב והמערכות בה השבב מותקן ומתריעה על תקלות, וכך מאריכה את חיי המוצר.

המשקיעים החדשים הם בין השמות הבולטים בתעשיית האלקטרוניקה העולמית. חברת פורש, מובילה בתחומה בקידום ואוטומציה של תעשיית הרכב, Advantest,חברת בדיקות השבבים הגדולה בעולם, ו- MediaTek, ענקית מערכות אלקטרוניות לשוק מוצרי הצריכה והמובייל. proteanTecs מסמנת יעד אסטרטגי נוסף עם השלמת הגיוס, ומקבלת ולידציה מכל קצוות התעשיה לפיתוח הייחודי שלה.

לדברי שי כהן, מנכ"ל ומייסד שותף, proteanTecs: "ההשקעה תחזק את היתרון הטכנולוגי של החברה במגוון רחב של שווקים, החל מתעשיית הרכבים ועד חוות שרתים ושירותי ענן. הגיוס מבסס את האסטרטגיה שלנו להביא לאינטגרציה של נקודות מבט שונות ומגוונות בתעשייה, על מנת לספק פתרונות ניטור עמוק בכל שלב. כל זאת על מנת לפתור אתגר רוחבי בשרשרת הערך. אנחנו מודים על המשקיעים הנוכחיים והחדשים, ועל תמיכתם בחזון המשותף להביא שפת-דאטה אחידה לכלל התעשייה".

לדברי אלי גרונר, מנכ"ל KDT: "חברת proteanTecs מציעה טכנולוגיה חדשנית לניטור מערכות אלקטרוניות ומספקת פתרון הוליסטי לאורך כל חיי המערכת במגוון תחומי שימוש. ההשקעה שלנו בחברה היא הבעת אמון בעובדי החברה ובמוצר שהם פיתחו, ובטוחים שהוא יחולל שינוי בתעשייה העולמית."

לוץ מאצ'ק, חבר בדירקטוריון ההנהלה האחראית על ניהול ההשקעות בחברת פורש SE: "בשל ההתקדמות הטכנולוגית המהירה והדרישה ההולכת וגוברת לדור חדש של שבבים, אנו רואים פוטנציאל עצום בטכנולוגיות של proteanTecs, שמאפשרת יכולות חיזוי, אמינות וביצועים מתקדמים״.

מטה החברה ממוקם כאמור בחיפה, והיא מחזיקה במשרדים נוספים בקליפורניה, ניו ג'רזי, תל אביב וטאיוואן. החברה מעסיקה 130 עובדים, מתוכם 90 בישראל, ובכוונתה להגיע למעל 200 עובדים בשנה הקרובה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית