ארה״ב מטילה סנקציות על בורסת הקריפטו הרוסית SUEX

זאת כיוון ש״אפשרה עסקאות בהן היו מעורבים רווחים בלתי חוקיים משמונה גרסאות כופרה לפחות״, כך על פי פרסום של מחלקת האוצר האמריקנית

מזכירת האוצר האמריקנית, ג׳נט יילן, ביוני השנה. צילום: Greg Nash/Pool via REUTERS

מחלקת האוצר האמריקנית הכריזה השבוע על סדרת פעולות על מנת לפגוע בארגוני סייבר זדוניים העומדים מאחורי מתקפות כופרה, ובמקביל גם לעודד אבטחת סייבר טובה יותר במגזר הפרטי ושיתופי פעולה נרחבים בין הסוכנויות לחברות השונות – זאת כחלק מהאסטרטגיה הנרחבת של ארה״ב כנגד פשעים אלה. הפעולה הראשונה: הטלת סנקציות על בורסת הקריפטו הרוסית SUEX.

על פי פרסום של מחלקת האוצר, SUEX מואשמת בכך ש״אפשרה עסקאות בהן היו מעורבים רווחים בלתי חוקיים משמונה גרסאות כופרה לפחות. ניתוח עסקאות SUEX מראה כי למעלה מ-40% מהיסטוריית העסקאות הידועות קשורות לשחקנים בלתי חוקיים״. במסגרת הסנקציות, תיחסם גישה לנכסים הפיזיים והרוחניים של החברה בשטחים הכפופים לחוק האמריקני, ויחול איסור כללי על אזרחים וארגונים אמריקניים לבצע עסקאות עמה.  

״מתקפות סייבר וכופרה הופכות עסקים גדולים וקטנים כאחד בכל רחבי ארה״ב לקורבנות, ומהווים איום ישיר על הכלכלה שלנו״, מסרה מזכירת האוצר, ג׳נט יילן, בהודעה שפורסמה באתר המחלקה. ״ככל שפושעי הסייבר משתמשים באמצעים מתוחכמים ובשיטות מתוחכמות יותר ויותר, עלינו להשתמש במכלול האמצעים, כולל סנקציות וכלים רגולטוריים, על מנת לשבש מתקפות כופר ולמנוע את קיומן״.

על פי הנתונים שמציגה מחלקת האוצר, בשנת 2020 האמיר סכום תשלומי הכופרה ברחבי העולם לכ-400 מיליון דולר, יותר מפי ארבעה מהסכום הכולל ב-2019, אך הנזק הכללי נרחב הרבה יותר: שיבושים בכלכלה ובשרשרת האספקה של מוצרים ושירותים שונים, פגיעה בתשתיות קריטיות כמו בריאות, אנרגיה ופיננסים, השקעות כספיות אדירות של החברות שנפגעו בשיקום ושחזור המידע – ושיבוש חיי היומיום והביטחון האזרחי.  

״בורסות מטבעות קריפטו כגון SUEX הנן קריטיות לרווחיות של מתקפות כופרה, ומסייעות במימון פעילות זדונית נוספת ברשת. מחלקת המדינה תמשיך לשבש את פעילות הגופים הללו, כדי להפחית את התמריץ של פושעי הסייבר להמשיך במתקפותיהם״, נכתב בהודעה הרשמית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית