אחד מכל שלושה ארגונים חוו מתקפת סייבר בשנה האחרונה

כך על פי מחקר שערכה חברת דל טכנולוגיות בקרב אלף אנשי IT ב-15 מדינות שונות. מרבית הנשאלים חוששים שהארגונים שלהם חשופים יותר לאובדן נתונים עקב הזינוק בעבודה מהבית

איתי משולם, Dell technologies. צילום: פיפל פוטוגרפי

ענקית המחשוב Dell Technologies חושפת את תוצאות המחקר שערכה בנושא הגנת נתונים לשנת 2021 (Global Data Protection Index 2021), במסגרתו בחנה את מצבם של ארגונים שונים מתעשיות שונות מבחינת ההגנה על נתוניהם ואת החששות של אנשי ה-IT שאמונים על ההגנה על החברה.

הדו"ח מבוסס על מחקר שערכה Dell בקרב 1,000 עובדי חברות טכנולוגיות עם מעל ל- 250 עובדים מ-15 מדינות שונות, כולל מיבשת אמריקה (צפון, מרכז ודרום), אירופה, המזרח התיכון, סין, יפן ומדינות אסייתיות נוספות. הנשאלים עובדים בארגונים ממגוון רחב של תעשיות ציבוריות ופרטיות.

תוצאות המחקר מראות כי ארגונים כיום מנהלים פי 10 יותר נתונים מהכמות שניהלו לפני 5 שנים (14.6 פטהבייט לעומת 1.45 פטהבייט בשנת 2016), וכי הם מתמודדים עם אתגרים רבים יותר על מנת להגן על נתוניהם - זאת עקב האיום התמידי של תוכנת כופר ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון יישומי ענן, בינה מלאכותית וכדומה. זה גורם לחששות בקרב אנשי IT שחושבים כל הזמן כיצד להתמודד עם הסכנות.

 82% מהנשאלים מודאגים מכך שהפתרונות הקיימים שלהם לא יעמדו באתגרים העסקיים העתידיים; 62% חוששים שהפתרונות הנוכחיים שלהם לא יהיו מספיק על מנת להתמודדות עם איומי סייבר; ו-74% חושבים שהארגונים שלהם חשופים יותר לאובדן נתונים עקב עליית כמות האנשים העובדים מהבית. בנוסף, 30% מהארגונים חוו אובדו נתונים ו- 45% חוו השבתה לא מתוכננת של מערכות המחשוב בשנה האחרונה. עוד עולה כי ללמעלה משני שלישים (67%) מהארגונים אין ביטחון שאפשר לשחזר את כל הנתונים הקריטיים העסקיים שלהם במקרה של מתקפת סייבר הרסנית, כופר או אובדן נתונים.

ויש להם סיבה לדאוג, שכן על פי המחקר במהלך 12 החודשים האחרונים יותר משליש מהארגונים ברחבי העולם חוו התקפה שחסמה את הגישה למערכות העבודה או לנתוני החברה. כמו כן, ארגונים המשתמשים בפתרונות הגנה ממספר ספקים איבדו ב-12 החודשים האחרונים פי 4 יותר נתונים בממוצע מארגונים שהסתמכו על פתרונות של ספק אחד.

הצורך המתגבר של ארגונים לפתרונות יעילים ובטוחים לשמירה על הנתונים שלהם הביא את דל טכנולוגיות להציג מספר תוכנות ושירותים חדשים, שמאיצים את זמינות נתוני הגיבוי של המכונות הווירטואליות (VM), מפשטים את ניהול מערכי הנתונים הגדולים, ושומרים על המשכיות עסקית תוך הקלה על התלות בפעולות השחזור היומיומיות של הסייבר.

איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של אזור EMEA, דל טכנולוגיות: "איומי הסייבר הולכים ונהיים מתוחכמים יותר ויותר וזוהי אינה שאלה של ׳אם׳ תתרחש בארגון מתקפת סייבר אלא שאלה של ׳מתי׳ הארגון יתמודד עם מתקפה כזו. ההתקפות האחרונות אליהן אנו נחשפים עולות לחברות בהכנסות רבות, איבוד מוניטין עסקי וחוסר אמון של הצרכנים והציבור הרחב.

"על פי ההערכות גלובאליות לשנת 2021, בכל 11 שניות ישנה מתקפת סייבר על ארגונים וההשפעה הכלכלית מתקפות הסייבר העולמיות נאמדת בכ-6 טריליון דולר. כאשר מדובר על הגנות סייבר, ההמלצה היא לא להמר ולהיות מוכנים לכל תרחיש ולקראת כל מתקפה עתידית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית