האקרים דורשים מחברת תקשורת ישראלית כ-1.5 מליוני דולרים כופר 

חברת Voicenter הישראלית נפלה קורבן למתקפת כופר. כחלק מהמו״מ, ההאקרים הדליפו לטלגרם דוגמאות מהמידע שגנבו. אתר החברה עדיין למטה. מתקפות על תחום הVoIP היו גם בבריטניה בתחילת החודש, כשבועיים טרם התקיפות בישראל 

האקרים דורשים מחברת תקשורת ישראלית כ-1.5 מליוני דולרים כופר 

מתוך ערוץ הטלגרם של קבוצת DEUS

בימים האחרונים נמצאת חברת התקשורת הישראלית, Voicenter, תחת מתקפת כופר מצד קבוצת האקרים בשם DEUS. כחלק מהמו״מ עם החברה, הקבוצה התחילה להפיץ דוגמאות חומרים שגנבה, לכאורה מהחברה. זאת, לאחר שמייסד החברה טען בתקשורת הישראלית שלא נגנב כלום. 

האירוע התחיל ב19 לחודש, כאשר ההאקרים פרסמו דרישת כופר מתגברת. כלומר, כל יום שעובר ללא תשלום, הסכום גדל. כרגע דרישת הכופר עומדת על 35 ביטקוין בערך של כ-1.5 מליוני דולרים. 

כחלק מההדלפה, פורסמו רשומות המראות רשימת הקלטת שיחות, תעודות זהות, צילומים ממצלמות רשת המותקנות במחשבי החברה, צילומי מסך של שולחן עבודה מעמדות בחברה, צילומי מסך של דוא״ל ועוד. 

ככל שנמשך המו״מ עם החברה, ההאקרים מעלים את האיום וטוענים שהם יחשפו עוד דברים. על פי הידוע לכותב שורות אלו, חברת Voicenter העוסקת בתחום הVoIP, אינה היחידה בישראל שנפלה קורבן למתקפות כופר בחודש האחרון. 

ולא רק בישראל. בתחילת חודש ספטמבר נפלו קורבן גם חברות תקשורת בריטיות, גם הן מתחום הVoIP. בבריטניה זה היה כופר מסוג שונה, לפחות על פי פרסומים זרים. במקום הצפנת קבצים, התוקפים נקטו במתקפת מניעה (R-DDoS) לטובת כופר. 

כלומר, ״חונקים״ את קווי התקשורת של ספק התקשורת עד כדי כך שהוא לא יכול לספק שירותים ללקוחותיו. ואז דורשים כופר בכדי להפסיק. 

לאור המקרים שארעו בבריטניה, עולה שאלה מדוע מערך הסייבר, שאמור להמצא בקשר עם מקבילים שלו בעולם, לא התריע בפני חברות ישראליות בתחום הVoIP על גאות במתקפות בתחום זה. האם זה היה משנה משהו? זו שאלה פתוחה. אבל שאלה אחרת. 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל