בואינג: טיל אוויר-אוויר ארוך טווח דו-שלבי חדש

הטיל החדש מצוי עדיין בשלב פיתוח והטווח המלא שלו מסווג 

Photo by Cpl. Ashley Beckett

חידוש של חברת בואינג: טיל אוויר-אוויר חדיש ארוך-טווח ודו-שלבי, בניגוד לטילי א״א מקובלים שהם חד-שלביים. הטיל החדש LRAAM הוצג בכנס השנתי לתעופה חלל וסייבר של אגודת חיל האוויר האמריקני. 

הטיל החדש מצוי עדיין בשלב פיתוח. בחלק הקדמי של השלב הראשון של הטיל מותקן "רכב השמדה" שיוצר תנופה ומהירות עצומה לטיל והוא דוחף קדימה את נשלב השני של הטיל, שהוא חלקו הקדמי. במהירות מסויימת מתנתקים שני השלבים זה מזה, כאשר הקדמי, השלב השני, מצוייד במנוע רקטי שנדלק ומוביל את הטיל אל מטרתו.

THE WAR ZONE מוסר כי אין עדיין פרטים מלאים על הטיל הדו-שלבי החדש וביצועיו, אך ברור שמהירותו והטווח שלו גדולים מאלו של טילי א/א אחרים. כמו כן יש לחלק הקדמי, השלב השני של טיל, יכולת תמרון מיוחדת לקראת הפגיעה במטרה למען דיוק הפגיעה.

לטיל הזה אין ראש קרב, רש"ק, אלא השמדת המטרה מושגת על ידי פגיעה פיסית במטרה. ניתן יהיה להשתמש בחלקו הקדמי של הטיל כנשק א״א בפני עצמו להשמדת מטרות לטווח קצר.

בחברת בואינג אין פוסלים שימוש בטילים מסוג זה המקובלים כיום בחיל האוויר, אלא שלדעת החברה הטיל החדש הדו-שלבי יהווה השלמה, שיפור ושדרוג של מערך חימושי אוויר-אוויר בחיל האוויר האמריקני והוא ישלים טילים אחרים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית