לוקהיד מרטין מפתחת מטוס תדלוק אווירי חדש
במטוס תותקן מערכת תדלוק אווירי בשיטת ה-BOOM, צינור תדלוק (מנור), שתהיה אוטומטית לחלוטין
דן ארקין
| 19/09/2021
LMXT הוא מטוס התדלוק האסטרטגי העתידי החדש של ארה"ב, המיועד לתמוך בדרישות המבצעיות של שלוש זרועות האוויר, חיל האוויר, הצי והנחתים.
חברת לוקהיד מרטין מסרה כי התדלוק האווירי במטוס זה יבוצע בטכנולוגיות חדישות ומתקדמות, וטווח התדלוק יוגדלו בצורה משמעותית. במטוס תותקן מערכת תדלוק אווירי בשיטת ה-BOOM, צינור תדלוק (מנור), שתהיה אוטומטית לחלוטין, ותפעל בשיטת טוס-אל-חוט, (FLY BY WIRE), כמו מטוסים מודרניים.
מטוס התדלוק החדש נבנה על בסיס דרישות מבצעיות של הצבא האמריקני וציי 13 מדינות ברית, והוא יתדלק כמעט את כל סוגי מטוסי הקרב הקיימים, מטוסי תובלה ומטוסי סיור ימי. במטוס יותקו מערכות לגברת המודעות המצבית של הצוותים, חללים להטסת סוגים שונים של מטענים, בנוסף לתדלוק אווירי. מתוכנן שמהירות המטוס היה 0.81 מאך ויכולת שהייה באוויר של 19 וחצי שעות רצופות ללא נחיתה.
במטוס תותקן מערכת תדלוק אווירי בשיטת ה-BOOM, צינור תדלוק (מנור), שתהיה אוטומטית לחלוטין
LMXT הוא מטוס התדלוק האסטרטגי העתידי החדש של ארה"ב, המיועד לתמוך בדרישות המבצעיות של שלוש זרועות האוויר, חיל האוויר, הצי והנחתים.
חברת לוקהיד מרטין מסרה כי התדלוק האווירי במטוס זה יבוצע בטכנולוגיות חדישות ומתקדמות, וטווח התדלוק יוגדלו בצורה משמעותית. במטוס תותקן מערכת תדלוק אווירי בשיטת ה-BOOM, צינור תדלוק (מנור), שתהיה אוטומטית לחלוטין, ותפעל בשיטת טוס-אל-חוט, (FLY BY WIRE), כמו מטוסים מודרניים.
מטוס התדלוק החדש נבנה על בסיס דרישות מבצעיות של הצבא האמריקני וציי 13 מדינות ברית, והוא יתדלק כמעט את כל סוגי מטוסי הקרב הקיימים, מטוסי תובלה ומטוסי סיור ימי. במטוס יותקו מערכות לגברת המודעות המצבית של הצוותים, חללים להטסת סוגים שונים של מטענים, בנוסף לתדלוק אווירי. מתוכנן שמהירות המטוס היה 0.81 מאך ויכולת שהייה באוויר של 19 וחצי שעות רצופות ללא נחיתה.