לפיד: "מועדון הנורמליזציה פתוח לקבלת חברים חדשים"

באירוע וירטואלי לציון שנה לחתימת הסכמי אברהם נפגשו נציגים ישראלים, אמריקאים וכאלו מהמזה״ת לדון בפירות ההסכמים

לפיד: "מועדון הנורמליזציה פתוח לקבלת חברים חדשים"

State Department Photo by Freddie Everett/ Public Domain

ממשל ביידן יסתמך על "המאמצים המוצלחים" של ממשל קודמו לעודד מדינות נוספות לנרמל קשרים עם ישראל, אמר ביום שישי האחרון שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן באירוע וירטואלי לציון שנה לחתימת הסכמי אברהם. באירוע הודיע שר החוץ יאיר לפיד: "מועדון הנורמליזציה פתוח לקבלת חברים חדשים".

בלינקן הציג את התכנית האמריקנית לחיזוק הסכמי אברהם, תכנית שאיננה כוללת לחץ אמריקני לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. 

וכך אמר בלינקן: "צעד ראשון נדאג לשיפור קשרי ישראל עם בחריין, עם מרוקו, עם איחוד האמירויות וגם עם סודן, שחתמה על הסכמי אברהם, וגם עם קוסובו, שכוננה קשרים עם ישראל בתחילת השנה.

״בהמשך, הממשל האמריקני יפעל להעמקת קשרי ישראל עם מצרים ועם ירדן, ובהקשר זה הזכיר בלינקן לטובה את ביקור ראש הממשלה נפתלי בנט במצרים ופגישתו עם הנשיא א-סיסי.

"צעד שלישי בתכנית האמריקנית: "נעודד עוד  מדינות ללכת בעקבות האמירויות, בחריין ומרוקו. אנו מעוניינים להרחיב את דיפלומטיית השלום, כי זה האינטרס של  מדיניות האזור והעולם, שעיקרו לנהוג בישראל כמו בכל מדינה אחרת בעולם".

בלינקן הביע דעתו כי נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערביות היא לטובת הפלשתינים. "עלינו לשפר קשרים כדי לשפר את חייהם של הפלשתינים ולהתקדם לקראת המטרה ארוכת הטווח שהיא מו"מ לשלום בין ישראל לבין הפלשתיניים". 

באירוע הווירטואלי, מדווחת רשת אל ג'זירה, נציגים רשמיים של מרוקו, בחריין והאמירויות דיברו בשבח הקשרים עם ישראל, והביעו תודה לארה"ב על התפקיד שמילאה בהקשר זה.

שר החוץ הישראלי יאיר לפיד הכריז: "מועדון הנורמליזציה פתוח לקבלת חברים חדשים", והביע תקווה להצטרפותן של מדינות נוספות כדי להגיע לעידן חדש של שיתוף פעולה וידידות. 
 

אולי יעניין אותך גם