עסקת ענק בהיי-טק הישראלי: Kape רוכשת את ExpressVPN האמריקנית תמורת 936 מיליון דולר

זוהי אחת הרכישות הגדולות ביותר של חברה זרה על ידי חברה ישראלית. בעקבות העסקה, Kape תהפוך לחברת ההיי-טק הישראלית בעלת כמות הלקוחות הגדולה ביותר: 6 מיליון לקוחות משלמים

עידו ארליכמן, מנכ״ל Kape. קרדיט צילום: הדס פרץ

Kape, ספקית התוכנה לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת שבשליטת טדי שגיא, מבצעת עסקת ענק בקנה מידה ישראלי ורוכשת את ExpressVPN האמריקאית תמורת 936 מיליון דולר במזומן ובמניות. הרכישה הופכת לרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה ולאחת הרכישות הגדולות ביותר של חברה זרה שנעשתה על ידי חברת טכנולוגיה ישראלית. Kape תהפוך לחברת ההיי-טק הישראלית בעלת כמות הלקוחות הגדולה ביותר: כ-6 מיליון לקוחות משלמים.

במארס השנה רכשה Kape את וובסלנס הישראלית תמורת 149 מיליון דולר ובנובמבר 2010 רכשה את PIA (Private Internet Acsses) האמריקאית תמורת 128 מיליון דולר. כל הרכישות הללו ממצבות את Kape על מפת עסקאות ההיי-טק הגדולות ביותר שבוצעו אי פעם על ידי חברות ישראליות.

ExpressVPN, שהוקמה בשנת 2009 על ידי פיטר בורצ'ארדט ודניאל פומרנץ, הפכה בעשור האחרון לאחת מהחברות המובילות בעולם באספקת פתרונות פרטיות ברשת, והיא משרתת מעל לשלושה  מיליון מנויים משלמים ברחבי 180 מדינות, כמחצית מהם מארה"ב לבדה. פתרונות החברה זכו בפרסים רבים, והם נגישים במגוון רחב של מערכות הפעלה דוגמת Windows, Mac, iOS, אנדרואיד ולינוקס, כמו גם מגוון של נתבי רשת. החברה מחזיקה בהסכמי הפצה עם חברות ענק דוגמת HP, נוקיה ופיליפס. בשנת 2017 עמדו הכנסות החברה על 83.9 מיליון דולר, שצמחו ל-135.9 מיליון ב-2018, ל-203.9 מיליון ב-2019 ול-279.4 מיליון אשתקד.

הרכישה מאפשרת ל- Kapeלהתרחב משמעותית: החברה המאוחדת תשרת כשישה מיליון מנויים משלמים, קרוב למחציתם מארה"ב בלבד. בגין שנת 2022 ההכנסות פרו-פורמה צפויות להיות בין 610-624 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם יהיה בין 166-172 מיליון דולר. כך, תהפוך Kape לאחת השחקניות הטהורות (pure play) המובילות בעולם בשוק הצרכני של פתרונות אבטחה ופרטיות דיגיטליות - שוק שצומח במהרה. בגזרת העובדים,  ExpressVPN מעסיקה מעל 290 עובדים בכ-20 ערים ברחבי העולם, והחברה הממוזגת תעסיק כ-730 עובדים.

הרכישה מחזקת משמעותית את היכולת של Kape ליישם את מטרותיה האסטרטגיות ואת תוכניתה למינוף צמיחתה: הרחבת בסיס הלקוחות העולמי, הגדלת הערך של הלקוח לכל אורך מחזור חייו, הרחבת יכולות השיווק, מינוף פלטפורמת רכישת הלקוח, שימור הצמיחה של החברה דרך רכישות והרחבת פורטפוליו המוצרים ויכולות ההפצה. העסקה תורכב ממזומן וממניות, וכדי לממן חלקית את מרכיב המזומן המשולם מיידית, תבצע Kape הנפקת מניות נוספת בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

עידו ארליכמן, מנכ"ל Kape בחמש השנים האחרונות, מסר: "רכישת ExpressVPN מאפשרת לנו למקם את Kape בקדמת חזית אספקת פתרונות האבטחה והפרטיות החדשניים ביותר לכל הצרכנים ברחבי העולם, ותאפשר לצרכנים להחזיר לידיהם את השליטה על הזהות והחיים הדיגיטליים שלהם. אנחנו מאמינים כי עסקה זו היא הוכחה לחוזק הפעילות הקיימת שלנו ואסטרטגיית הצמיחה שלנו. הרכישה ממצבת אותנו באופן אידיאלי להמשך הרחבת דריסת הרגל העולמית שלנו בעידן שבו אבטחה ופרטיות דיגיטליות מעולם לא היו חשובות יותר". במהלך תקופת כהונתו של ארליכמן ביצעה Kape מספר רכישות בהן השקיעה 1.2 מיליארד דולר במזומן ובמניות.

תמורת הרכישה תועבר למייסדי ExpressVPN בשלושה שלבים: 354 מיליון דולר במזומן עם סגירת העסקה; 237 מיליון דולר במניות של Kape שיהיו חסומות למכירה למשך 24 חודשים מרגע סגירת העסקה; ו-345 מיליון דולר במזומן שישולמו בשתי מנות שוות  12 חודשים לאחר סגירת העסקה ו-24 חודשים אחרי. את חלק המזומן השלישי תממן Kape על ידי לקיחת הלוואה מסינדיקט המלווים הנוכחי של החברה ועל ידי המזומן שהחברה מייצרת. שני מייסדי ExpressVPN ימשיכו לעבוד בחברה הממוזגת ולנהל את פעילות החברה שהקימו תחת המטריה של Kape. הם יחזיקו ב-14% מהון המניות של Kape.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית