ארה״ב: קרבות פוליטיים בעקבות היציאה מאפגניסטן

חמש שעות נמסך הדיון הסוער בוועדת הקונגרס, בו נשמעו קולות רמים כאשר בלינקן הגן על החלטותיו של הנשיא ביידן

Secretary of State Antony J. Blinken hosts a ceremony to commemorate the 20th anniversary of the September 11, 2001 terrorist attacks, at the U.S. Department of State in Washington, D.C. on September 10, 2021, 2021. [State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain]

שר החוץ שך ארה"ב אנתוני בלינקן הגן אתמול על יציאת צבא ארה"ב מאפגניסטן בדיון סוער וקולני בקונגרס, בו קראו נציגים רפובליקניים למזכיר להתפטר מתפקידו.

חמש שעות נמסך הדיון הסוער בוועדת הקונגרס, בו נשמעו קולות רמים כאשר בלינקן הגן על החלטותיו של הנשיא ביידן ודחה האשמות שמחלקת המדינה "יכלה לעשות יותר" כדי להוציא מאפגניסטן אמריקנים ואפגנים ששיתפו מפעולה עם ארה"ב. בלינקן האשים את הממשל הקודם בכך שלא היתה לו שום תכנית סדורה באשר לעתיד אפגניסטן וסיפר שהנשיא לשעבר טראמפ  דן עם הטליבאן על פינוי, אך לא ביצע בגלל איומי הארגון להרוג אמריקניים. 

בלינקו הופיע בפני ועדת החוץ של בית הנבחרים, והיום יופיע בפני ועדת החוץ של הסנט. בעת נאומו  אתמול הופסקו דבריו פעמים רבות על ידי נציגים רפובליקנים, שהשמיעו לעברו דברים בקולות רמים, דבר שאיננו מקובל בבית הנבחרים בוושינגטון. 

חבר בית הנבחרים הרפובליקני מייקל מקול אמר בדיון: "האמריקנים אינן אוהבים תבוסות, בעיקר לא מצד טרוריסטים, וזה בדיוק מה שקרה". מקול שאל מדוע ננטש נמל התעופה הצבאי הגדול בגראם ,ומדוע ממשל ביידן לא חתם על הסכמי מלחמה בטרור עם מדינות שכנות לאפגניסטן. 

סוכנות רויטרס מדווחת כי נציגים בוועדה הביעו דאגה לעתידם וגורלם של תושבים שעדיין רוצים לעזוב את אפגניסטן, בעוד אנתוני בלינקן טוען שהיציאה היתה "מאמץ של גבורה", והודיע שמינה פקיד בכיר במשרדו שיטפל בתמיכה בנשות אפגניסטןן, בצעירות ובמיעוטים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית