ענקית התוכנה הרוסית יאנדקס סיכלה את מתקפת ה-DDoS הנרחבת ביותר בהיסטוריה

לדברי החברה, המתקפה הגיעה לנתוני שיא של כמעט 22 מיליון RPS לשנייה. מאחוריה עומדת ככל הנראה רשת הבוטים מריס, שפועלת באמצעות ציוד פרוץ של חברת מיקרוטיק

BIGSTOCK/Copyright: Ashkat Gilyakhov

 

ענקית התוכנה הרוסית יאנדקס (Yandex) אישרה בסוף השבוע האחרון כי הצליחה לסכל מתקפת סייבר מסוג מניעת שירות (DDoS), שהתרחשה בחודש שעבר ובתחילת חודש זה וטענה כי מדובר במתקפה הנרחבת ביותר בהיסטוריה מסוג זה. אחד המוצרים שמשווקת החברה הוא שירות להגנה מפני מתקפות כאלה.

על פי ההודעה הרשמית שפרסמה החברה, המתקפה – שבה מנסים הגורמים הזדוניים להציף את מערכת המחשוב על ידי יצירת עומסים חריגים של תעבורת נתונים, כך שלא תוכל להתמודד עם ההיקף – החלה באוגוסט והגיעה לשיאה ב-5 בספטמבר, בשבוע שעבר.

״המומחים שלנו הצליחו לסכל מתקפה בעלת נתוני שיא של כמעט 22 מיליון בקשות לשנייה (RPS), זו המתקפה הגדולה ביותר בהיסטוריה של האינטרנט״, מסרה החברה, שאף סיפקה פילוח נתונים: 5.3 מיליון RPS ב-7 באוגוסט, 9.6 מיליון ב-29 באוגוסט, ו-21.8 מיליון ב-5 בספטמבר.

החברה מעריכה כי הותקפה על ידי למעלה מ-200 אלף בוטים, שפעלו במסגרת רשת (בוטנט) לה הוענק השם מריס (״מגפה״ בלטבית) – זאת מאחר והיא פועלת, לטענת יאנדקס, באמצעות מכשירים פרוצים של חברת ציוד התקשורת הלטבית מיקרוטיק. ״בשבועות האחרונים היינו עדים למתקפות DDoS הרסניות בניו זילנד, ארה״ב ורוסיה. כל המתקפות הללו קשורות לבוטנט מריס״, נכתב בפרסום.

הבוטנט נצפה לראשונה בחודש יוני האחרון. באוגוסט הודיעה חברת תשתיות הרשת Cloudfare כי סיכלה בהצלחה מתקפת DDoS של מריס שהגיעה ל-17.2 מיליון בקשות לשנייה – כמעט פי שלושה מהמתקפה הגדולה ביותר שהייתה ידועה עד אז, לפי דברי החברה. ביום שישי האחרון נכתב באתר בלוג אבטחת הסייבר הפופולרי Krebs on Security, כי גם הוא הותקף על ידי אותה רשת בוטים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית