הושלמה הנחת ציור הגז מרוסיה לגרמניה מתחת לים הבלטי

הבעלות על צינור ה-Nord Steam 2 היא של חברת גזפרום ובמימון הפרוייקט שותפות מספר מדינות באירופה. הצינור הונח מתחת לים הבלטי כך שהוא עוקף את פולין ואת אוקראינה

https://www.gazprom.com/projects/nord-stream2

רוסיה השלימה את הנחת צינור הגז Nord Steam 2 המוביל גז מרוסיה לגרמניה, פרוייקט המעורר התנגבות בארה"ב ובאוקראינה. מנכ"ל ענקית הגז הרוסית GAZPROM אלכסיי מילר הודיע שביום ששי בבוקר הושלמה הנחת הצינור, שאורכו  1,200 ק"מ.

הבעלות על הצינור היא של חברת גזפרום ומימון הפרוייקט היה בעזרת כמה מדינות באירופה. הצינור הונח מתחת לים הבלטי כך שהוא עוקף את פולין ואת אוקראינה. נשיא אוקראינה זלנסקי הגדיר אל הצינור "נשק גיאופוליטי רב-עוצמה בידי רוסיה", שסיפחה את חצי האי קרים ב-2014. וושינגטון מביעה דאגה מצינור הגז, אך ממשל ביידן החליט לא להעניש את החברה הגרמנית שיבצעה את עבודות הנחת הצינור, אך הטיל סנקציות על חברות ועל כלי שיט רוסיים.

ג'יינס מדווח כי ארה"ב וגרמניה חתמו על הסכם לפיו יתנגדו שתיהן לכל נסיו רוסי לנצל את צינור הגז לצרכים פוליטיים. בארה"ב ובמערב החשש הוא שהרוסים עלולים לנצל את התשתיות הענקיות שניבנו לצינור  כדי להשתיל בהן ציוד לאיסוף מודיעין. 

צינור בגז נורד סטרים 2 מתחיל באזור אוסטלוגה ליד לנינגרד, משם הוא עובר מתחת לים הבלטי, ונקודת היציאה שלו בגרמניה היא ליד גרמנסוולד. אורך הצינור 1,200 ק"מ, והקיבולת שלו היא יכולת העברת 55 מיליארד מטר-קוב גז בשנה. יחד עם פרוייקט קודם יש עתה יכולת להעביר בשנה 110 מיליארד מטר-קוב של גז.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית