קליפורניה: מסוק K הרים וחילץ מסוק SEA HAWK

המסוק הימי סקייהוק ביצע נחיתה קשה בעמק צר ועמוק מוקף רכס הרים בקליפורניה, כאשר היה במשימת חילוץ מטייל. מסוק ה-K הגיע לחלץ 

U.S. Marine Corps photo by Cpl. Therese Edwards

מסוק מרים מסוק: המסוק החדש של חיל הנחתים CH-53 KING STALION (לוקהיד מרטין/סיקורסקי) ביצע הרמת מסוק אחר מתוך עמק עמוק וצר בקליפורניה. הוא הרים מסוק מדגם SEA HAWK באירוע אמת, כאשר המסוק נתקע בעת פעולת חילוץ. 

המסוק K יהיה בעתיד מסוק התובלה החדש של חיל האוויר כאשר יחליף את מסוקי 'יסעור'. חברת לוקהיד מרטין הודיעה גם כי החליטה להתקין במסוקי K של המרינס שתי מערכות מתקדמות חשובות: מערכת אחסון נתונים ומערכת לוחמה אלקטרונית EW. 

THE WAR ZONE מוסר כי המסוק הימי סקייהוק ביצע נחיתה קשה בעמק צר ועמוק מוקף רכס הרים בקליפורניה, כאשר היה במשימת חילוץ מטייל. הועברה בקשה לשלוח למקום מסוק K. הכנת מבצע חילוץ מסור על ידי מסוק נמשכה כמה ימים בהשתתפות 25 אנשי צוותי אוויר וקרקע.

קציני המרינס מסרו כי ליכולת זו של המסוק החדש K להרים מטען מסוג ובמשקל של מסוק צבאי יש חשיבות מבצעית, וכי יכולות כאלו נדרשו ממסוקי המרינס בפעילויות קרביות באפגניסטן ובמזרח התיכון. 

המסוק K מצוייד במנגנון חיצוני מיוחד המאפשר לו לשאת ולהטיס שלושה פריטי מטען כבדים בגיחה אחת לשלושה יעדים שונים, ויכולת זו חשובה לסיוע מוסק כאשר כוח קרקעי מתארגן ללחימה או לתנועה באזור לחימה. 

חברת לוקהיד מרטין/סיקורסקי, יצרנית המסוקים, מתקינה במסוקים של המרינס מערכת לאחסון נתונים ומערכת לוחמה אלקטרונית ל"א. התקנת מערכות אלו היא שדרוג באוויוניקה של המסוק. מערכת אחסון הנתונים היא תוצרת חברת COLLINS AEROSPACE ומערכת ל"א תוצרת נורת'רופ גראמן. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית