מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יטוס לטהרן

בעקבות משבר הפיקוח על אתרי הגרעין באיראן, רפאל גרוסי יטוס לטהרן לדון על המשך ההליך 

Photo Credit: Dean Calma / IAEA

איראן הזמינה את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ד"ר רפאל גרוסי לשיחות בטהרן בסוף השבוע עם סגן נשיא איראן והיו"ר החדש של הוועדה לאנרגיה אטומית של איראן מוחמד איסלאמי.

סוכנות רויטרס וכתב וול סטריט ג'ורנל בבריסל דיווח גם שהביקור יהיה קצר וכי ביום ראשון בערב יקיים רפאל גרוסי מסיבת עיתונים בנמל התעופה של וינה. גרוסי ינהל עם האיראנים שיחות על המשך הדיונים בווינה על עתיד הסכם הגרעין.

באותו הקשר, מה שמע שר החוץ יאיר לפיד בביקורו במוסקווה? הנציג הקבוע של רוסיה בוועדה לאנרגיה אטומית בווינה הודיע שרוסיה תצביע נגד כל הסכם שיונח על שולחן הוועדה ויגנה את איראן, אם אמנם תוגש הצעה ברוח זו. 

סוכנות הידיעות הרוסית טא"ס דיווחה כי הנציג הרוסי מיכאיל אוליאנוב אמר ביום ששי: "שלא תהיה שום אשליה. אם תונח על שולחן מועצת הנגידים של הוועדה הצעה נגד איראן, רוסיה תצביע נגד. אין שום צורך בהחלטה שתהיה חסרת יסוד ומזיקה. מוטב לסמוך על הדיפלומטיה".

אוליאנוב הוסיף ואמר כי בריטניה, צרפת וגרמניה סירבו עד כה להגיש הצעת החלטה שתכלול גינוי נגד איראן, ואילו מ שרד החוץ האיראני אמר שהצעת החלטה כזו בוטלה תודות למאמציהן של איראן, רוסיה וסין. 

סוכנות הידיעות הרוסית טא"ס מסרה שהוועדה קיימה כמה ישיבות בווינה מאז חודש אפריל השנה ודנה בסיכויי חזרתה של ארה"ב להסכם הגרעין, "צעד הכרחי  כדי להבטיח את קיום סעיפי הסכם הגרעין וביטול הסנקציות האמריקניות", דברי טא"ס.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית