צה״ל ממשיך לרכוש רוס״ר מסוג מיקרו תבור 

חברת IWI, בניהולו של סמי קצב, תמשיך למכור רובים מסוג מיקרו תבור לצה״ל. ״ההחלטה, כך מציינים בזרוע היבשה, נעשתה כחלק מתוכנית העבודה השנתית״, כותבים בפרסום של צה״ל 

צה״ל ממשיך לרכוש רוס״ר מסוג מיקרו תבור 

צילום: דובר צה״ל 

למרות דיווחים שונים שעלו בימים האחרונים בהקשר רכש נשק קל בצה״ל, בבדיקה שערך כותב שורות אלו, מסתבר כי צה״ל ממשיך לרכוש רובה סער מסוג מיקרו תבור תוצרת חברת IWI. 

מדובר בהחלטה שהיא חלק מתכנית רב שנתית עליה פורסם אתמול (א) באתר צה״ל. ״במסגרת עבודת מטה בנושא מיצוי מיטבי של נשקי המערך הלוחם, הוחלט לצאת בימים אלה לרכש של כלי נשק נוספים מסוג תבור״, נכתב בפרסום. 

״ההחלטה, כך מציינים בזרוע היבשה, נעשתה כחלק מתוכנית העבודה השנתית, המשקללת שיקולי אחידות משקית, התאמה לייעוד הכוח, תאימות סדיר-מילואים וכו'.

״התבור, נשק תוצרת כחול-לבן, משמש יחידות וחטיבות חי"ר רבות בצה"ל במגוון הגזרות, והוא יחולק ללוחמים ביחידות הרלוונטיות גם במחזורי הגיוס הקרובים. 

"אנחנו מאוד מרוצים מהיכולות שלו, אומרים במחלקת אמל"ח בזרוע היבשה. הוא מספק ביצועים טובים מאוד, ומוכיח את עצמו".

חברת IWI הוקמה על ידי איש העסקים סמי קצב וכיום היא פועלת כחלק מקבוצת חברות אותה הוא מנהל. רובה המיקרו תבור פותח ביחד עם צה״ל ובקונפיגורציה החדשנית ביותר שלו הוא מותאם ללחימה בשטח בנוי ובשדה הקרב המודרני. 

המיקרו תבור לקח חלק במערכות צה״ל האחרונות, כולל צוק איתן ומלחמת לבנון השנייה. הוא מגיע עם אורך קנה 380, מסילה רציפה, מאפשר התקנת אמצעים והתקנת מטול. גרסת ה-9 מ״מ גם נמצאת בשירות צה״ל ביחידות מיוחדות.

בנוסף, הנשק נמכר ליחידות שיטור בארה״ב, צבא תאילנד, הודו, אמריקה לטינית, קפריסין אסיה ועוד. הוא גם נמכר בגרסה חצי אוטומטית באירופה. 

אולי יעניין אותך גם