MCTECH מציגה מערכת חדשה רב-שכבתית לנטרול רחפנים וכטב"מים נישאת גב-חייל

מספר מערכות כאלו נמסרו השבוע לצבא של מדינה אפריקאית
 

תמונה: MCTECH

חברת MCTECH הישראלית, יצרנית של מערכות טכנולוגיית RF המתמחה בתכנון, פיתוח וייצור משבשי תדרי רדיו, חשפה לראשונה השבוע את מערכת MC-HORIZON D360BP מתוצרתה. מדובר במערכת רב-שכבתית חדשה, נישאת גב-חייל, שמטרתה לתת מענה כנגד איום כטב"מים ורחפנים קלים. מהחברה נמסר כי מספר מערכות כאלו נמסרו השבוע לצבא של מדינה אפריקאית.

המערכת כוללת זיהוי, רכישה, איתור וניטרול האיום בצורה אוטומטית לחלוטין. תפקידה של המערכת להגן על הפלוגה, הגדוד או הכח המתמרן תוך כדי תנועה ולמנוע הטסת כטב"מים ורחפני אויב שמטרתם לאסוף מודיעין על הכוח, או להתקיפו.

המערכת הינה מערכת ראקטיבית ואוטומטית לחלוטין, ומכסה טווחים של 2 ק"מ בגילוי ורכישה של מטרות. ברגע שרחפן או כטב"מ מתגלה המערכת מתריעה למפעיל על כניסת הרחפן לאזור ההגנה, מייצרת כיפה וירטואלית סביב המפעיל והכוח ומנטרלת את האיום בצורה אוטומטית לחלוטין, בין אם מדובר במטרה בודדת או בלהק.

עידו בר-עוז, סמנכ"ל החברה, אומר כי "בשנים האחרונות היינו עדים לניסיונות של ארגוני טרור להתקיף ולפגוע בכוחות מתמרנים באמצעות רחפנים ובכך לסקל את המתקפה או ע"י חשיפת מאמצי הפשיטה או בהטרדה באמצעות הפצצות מהאוויר. יתרונה הגדול של המערכת שהיא ראקטיבית, נישאת גב-חייל ומגנה על הכוח תוך כדי תנועה לטווחים ארוכים ובכך למעשה משיבה לכח המתמרן את חופש התנועה ומספקת לו הגנה אוירית תוך כדי פעולה."
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית