ארה״ב: זינוק במספר הסחיטות המיניות ברשת

ה-FBI מדווח כי הוגשו למעלה מ-16 אלף תלונות בשבעת החודשים הראשונים של השנה. הנתונים מתפרסמים בצל החשש ממתקפות סייבר בסוף השבוע הנוכחי של חג העבודה

BIGSTOCK/Copyright: DimaBerlin

למעלה מ-16 אלף תלונות על סחיטה בעלת אופי מיני ברשת הגיעו לטיפול ה-FBI בין ינואר ליולי 2021, והקורבנות שילמו במצטבר למעלה משמונה מיליון דולר בדמי כופרה, כך עולה מנתונים שפרסמה הבולשת הפדרלית בסוף השבוע האחרון. ניתן כבר לראות שמדובר בעלייה ניכרת מהשנה שעברה, בה נרשמו סה״כ (בין ינואר לדצמבר) 23 אלף תלונות.

על פי פילוח הנתונים שפורסם, כמעט מחצית מהקורבנות היו בקבוצת הגיל שבין 20-39. מספר התלונות המועט ביותר הגיע מצעירים מתחת לגיל 20 (אם כי הדבר לא בהכרח משקף את המציאות, שכן פעמים רבות צעירים רבים הנופלים קורבן לסחיטה מינית לא מתלוננים, אלא משתפים פעולה עם התוקף מתוך בהלה).

עוד נמסר, כי הקשר הראשוני נעשה לרוב באפליקציות ובאתרי היכרויות. זמן קצר לאחר מכן, מבקש התוקף להעביר את הקשר לפלטפורמות אחרות כמו צ׳אטים, שם הוא מעודד את הקורבן לשלוח תמונות וסרטונים חושפניים ובעלי אופי מיני. משם קצרה הדרך לדרישות סחיטה למניעת פרסום החומרים.

הנתונים הללו מתפרסמים רגע לפני אחד מסופי השבוע המועדים לפורענות בעולם מתקפות הסייבר, כאשר האמריקנים נמצאים בחופשת סוף שבוע מוארכת של חג העבודה (Labor Day), שמתקיים מחר.  בסוף השבוע התריעה סגנית היועץ לביטחון לאומי, אן נויברגר, מפני אפשרות של מתקפה במהלך ימי החופשה, כאשר מרכזי האבטחה אינם מאוישים או מאוישים באופן פחות, והדגישה את חשיבות הנקיטה באמצעי בטיחות מקיפים לשמירה על ביטחון המידע. המתקפות הגדולות האחרונות (קולוניאל פייפליין, JBS וקסייה) התרחשו כולן במהלך סופי שבוע וחגים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית