ביידן בסיום מבצע הפינוי מקאבול: "מלחמה שהיתה צריכה להסתיים מזמן" 

לכך הוסיף יו"ר המטות המאוחדים של צבא ארה"ב גנרל מרק מאליי: "כולנו כאן מלאי תחושות של כעס, כאב וצער מהולים ברגשי גאווה". 

President Joe Biden prepares to board Marine One on the South Lawn of the White House, Friday, June 25, 2021, en route to Camp David in Thurmont, Maryland. (Official White House Photo by Adam Schultz)

עיתונאים, קבלנים וקצין צבא סלובקיה היו בין 600 אחרוני המפונים מאפגניסטן ב-31 באוגוסט, כאשר מפקד הדיוויזיה המוטסת ה-82 גנרל כריס דונהיו היה האחרון שנכנס למטוס הפינוי האחרון C-17 'גלובמסטר' בנמל התעופה של קאבול. 

פוקס ניוז מדווחת כי בין אחרוני המפונים היו כתב לוס אנג'לס טיימס, 12 אנשי צוות העיתון ניו יורק טיימס בקאבול, 29 בעלי דרכונים אמריקניים, 582 אפגניים, 36 קבלנים, איש נאט"ו וקצין אחד של הכוחות המיוחדים של סלובקיה. סלובקיה שלחה מטוס מיוחד לפנות את יחידת הצבא שהיתה חלק מכוח נאט"ו באפגניסטן, והקצין שניהל את הפינוי היה בין אחרוני המפונים.

במרכז המבצעים של הפנטגון בוושינגטון דיווחו לנשיא ביידן כאשר מטוס הפנוי האחרון המריא מקאבול, והוא הגיב: "אני מסרב לשלוח עוד דור אחד בנים ובנות אמריקניים למלחמה שהיתה צריכה להסתיים מזמן". 

לכך הוסיף יו"ר המטות המאוחדים של צבא ארה"ב גנרל מרק מאליי במרכז המבצעים של הפנטגון: "כולנו כאן מלאי תחושות של כעס, כאב וצער מהולים ברגשי גאווה". 
 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית