החלפת פיקוד על יחידה 105 בלהב 433 של משטרת ישראל

נצ"מ אתי בצר מעבירה את הפיקוד על היחידה לנצ"מ שלומית לנדס המסיימת את תפקידה כראש זרוע חקירות ביחידה למאבק בפשיעה כלכלית

החלפת פיקוד על יחידה 105 בלהב 433 של משטרת ישראל

צילום: משטרת ישראל

היום 2.9.21 נערך טקס החלפת פיקוד ביחידה 105 בלהב 433, במהלכו העבירה מפקדת המוקד ומי שהובילה את הקמתו נצ"מ אתי בצר, את הפיקוד על היחידה לנצ"מ שלומית לנדס המסיימת את תפקידה כראש זרוע חקירות ביחידה למאבק בפשיעה כלכלית.

מוקד 105 הוקם בשנת 2017 וכולל בתוכו מערך אזרחי-משטרתי, ייחודי בארץ ובעולם, המשלב אכיפה, הסברה וחינוך, במטרה למנוע אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת. היחידה המשטרתית פועלת ביחד עם האגף האזרחי המאגד בתוכו את המשרד לבט"פ, משרד החינוך, משרד המשפטים, משרד הבריאות ומשרד העבודה והרווחה, הנותנים מענה הוליסטי בטיפול בעבירות נגד קטינים ברשת ומניעת אובדנות במהלך 24 שעות ביממה.

ראש אח"מ, ניצב יגאל בן שלום אמר בדבריו: "טקס החלפת פיקוד על יחידה 105 הוא מיוחד ושונה. מיוחד, בשל העובדה כי היחידה היא מיוחדת בהרכבה האנושי ובמקצועיותה. עיסוקה של היחידה מן הרגישים ונוגעים לנו ביקר לנו מכל , ילדינו. בשל כך, מפקדיה נבחרים בקפידה ועל העומדים בראשה להיות בעלי ניסיון מקצועי, שקולים בקבלת החלטות ובעלי יכולת לשתף, לעבוד ולרתום אחרים.״

ראש להב 433, ניצב מוטי לוי אמר בדבריו: "יחידה 105, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, נולדה מתוך חזון לאומי המחבר בין רשויות ויוצר שלם מוצלח, יעיל ומשפיע. קיר מגן בעבור ילדים ונער, המורכב כולו מאנשים מוכשרים, שוטרים ואזרחים, מסורים ובעיקר ערכיים הנושאים על כתפיהם את תחושת שליחותה של ההגנה."

המפקדת היוצאת נצ"מ אתי בצר אמרה בדבריה: "המוקד מהווה אוזן קשבת למצוקת הילדים וההורים, לחשיפת שלל הפגיעות בקטינים ברשת החל משיימינג ובריונות ועד לפיתוח תיקי חקירה קשים של מעשה אונס וזנות קטינים. אני גאה היום לעמוד כאן בפניכם לאחר תקופה משמעותית ולהודות על ההזדמנות היקרה שניתנה לי להקים מפעל חשוב זה."

המפקדת הנכנסת נצ"מ שלומית לנדס אמרה בדבריה: "יחידה 105 איננה עוד יחידה משטרתית "רגילה"- המוכרת לכולנו מתפקידים שונים בשירותנו בארגון. מדובר ביחידה צעירה, שונה, חריגה במאפייניה ובאתגרים העומדים לפתחה. ייעודה של היחידה הוא להגן על ילדים ברשת ולהוביל שינוי אסטרטגי במדינת ישראל ביחס לתופעות אלימות ופשיעה במרחב המקוון."

אולי יעניין אותך גם