סוריה: קרבות בין צבא אסד למורדים בקרבת גבול ישראל

הכוח הסורי התוקף באזור הוא דיוויזיה 4 של צבא סוריה, כוח התומך באיראן ונתמך גם כספית על ידי מיליציות פרו-איראניות

סוריה: קרבות בין צבא אסד למורדים בקרבת גבול ישראל

By Mahmoud Bali (VOA) - US-backed Forces Press Deeper Into Southern Raqqa City, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61719487

כוחות מובחרים של צבא סוריה בסיוע מיליציות פרו-איראניות תקפו ביום שלישי האחרון כוחות המתנגדים למשטר הסורי במובלעת בדרום סוריה, סמוך לגבולות עם ירדן ועם ישראל.

התקיפה היתה בעיר דרעה בה מתחוללים קרבות מתחילת השבוע. בעיר יש מובלעת, אזור דרעה אל-בלאד, שתושביה אינם סרים למרות משטר אסד בדמשק למרות שצבא סוריה השתלט על האזור לפני כשלוש שנים. מקורות צבאיים סוריים ותושבים מקומיים מסרו כי עשרות טילים מאולתרים נורו על ידי הצבא אל אזור המורדים.

הכוח הסורי התוקף באזור הוא דיוויזיה 4 של צבא סוריה, כוח התומך באיראן ונתמך גם כספית על ידי מיליציות פרו-איראניות. לפני זמן מה הושג שקט באזור בהתערבות גנרלים רוסיים, שהציעו פשרות וויתורים של שני הצדדים, אך הסדר לא נשמר. 

במובלעת דרעה אל-בלאד החלו ההפגנות של מתנגדי משטר אסד לפני כעשור. מקור מודיעיני מערבי מסר לרויטרס כי בקרבות בימים האחרונים נתפסו אלפי משפחות באש צולבת כאשר ניסו להימלט לאזור הגבול עם ירדן, שם נמצא צבא ירדן בכוננות למנוע גל חדש של פליטים מסוריה. צבא סוריה הודיע כי לפחות ארבעה חיילים נהרגו בקרבות בימים האחרונים כאשר נתקלו במארב של המורדים. 

ארה"ב ובעלות בריתה הביעו דאגה מתקיפות צבא סוריה באזור דרעה, וציינו שההסדרים שקבעו בקצינים הרוסים לא תרמו ליציבות באזור. 
 

אולי יעניין אותך גם