מסורת: הליך ההשלמה החיילית של קציני תקשוב טכנולוגים כולל האקתון מובנה

ההשלמה החיילית באגף התקשוב במקצועות טכנולוגיים כולל האקתון בכל מחזור. בין הפתרונות שפותחו - מערכת למניעת גניבת נשקים, תמיכה בניווט, תפריט מקוון בחדר האוכל ועוד 

דובר צה״ל 

ר׳, מפקד השלמה טכנולוגית בבה״ד 7, מספר על ההאקתון שעוברים הקצינים לעתיד במהלך חודשיים וחצי של השלמה חיילית טכנולוגית. מדובר באוסף של קצינים משלושה תחומים עיקריים - תקשורת, סייבר ותוכנה (כולל IT). 

ההאקתון אינו משליך על הציון של הצוער במהלך ההשלמה, אלא מדובר בחוויה של 24 שעות שמטרתה לספק לשותפים בו אפשרות לתקן ליקוי כלשהו בצבא. לשיקול דעתם. בין הדוגמאות תמיכה בניווט טופוגרפי, ייעול ניצול האוכל בחדרי האוכל בצבא ודיגיטציה של חדר האוכל, תמיכה בפיתוח קוד מאובטח ומערכת להפחתת גניבות נשק קל. 

כלל הפרויקטים מפותחים בפרק זמן של 24 שעות לצרכי הוכחת יכולת בלבד. בחלק מהמקרים, מסביר ר׳, יש המשך פיתוח לכדי מערכת מבצעית. בחלק מהמקרים מצליחים לעבור מאב טיפוס או רעיון בהאקתון למערכת מבצעית בצה״ל. 

הקצינים לעתיד שמגיעים להשלמה כוללים אוכלוסיות שונות. עתודאים עם תארי הנדסה שונים, כאלו שצמחו במקצועות המחשוב בתקשוב ועוד. חלק מהליך ההשלמה הוא שכל אחד יכיר את כל העולמות המקצועיים. 

ההשלמה כוללת סיורים ביחידות להכרת החיל, הרצאות בכירים, סיורים בשטח אצל משתמשים במערכות תקשוב, האקתון, תרגיל שת״פ בין המגמות, סדנאות מקצועיות ומנהיגות ועוד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית