חברת רמון ספייס תספק מערכת מחשוב למשימת חלל ישראלית בתחילת 2022

כחלק מהמשימה, רמון ספייס תבצע מגוון פעולות מחשוב בעת השהייה בחלל, שכוללות בין השאר, עדכוני תוכנה ושדרוג המערכת בזמן אמת. המערכת תותקן על לווין ישראלי שישוגר ב2022

אבי שבתאי. צילום: דויד סקורי

Ramon.Space הודיעה כי נבחרה ע"י סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, לספק מערכת מחשוב למשימת חלל שמתוכננת לטוס לחלל בתחילת 2022. כחלק מהמשימה, רמון ספייס תבצע מגוון פעולות מחשוב בעת השהייה בחלל, שכוללות בין השאר, עדכוני תוכנה ושדרוג המערכת בזמן אמת. פעולות ייחודיות אלו מבוססות על יכולות תכנות זמן אמת של מערכות המחשוב המתקדמות של החברה.

מערכות המחשוב של רמון ספייס מתבססות על פיתוח ייחודי שפיתחה החברה של מעבדים מרובי ליבות (Manycores) עמידים לקרינה. מערכות המחשוב בעלות יכולות גבוהות של למידת מכונה (ML), עיבוד ניתוחי בינה מלאכות ,(AI) אחסון ושכבת הגנה וירטואלית מפני קרינה אשר מאפשרת למערכת לעבוד באופן אמין ביותר ולספק ביצועים גבוהים בתנאי הסביבה הקשים בחלל.

המערכות של רמון ספייס מהווה את תשתית המחשוב ליישומי חלל מהדור החדש כגון: תקשורת, חישה מרחוק, עיבוד מידע בחלל ותקשורת נתונים. כמו-כן, הטכנולוגיה המוכחת והייחודית של החברה מאפשרת מערכות תקשורת שהינן software-defined radio (SDR), הכוללות קישוריות בין-לוויינים, ניתוב ועיצוב אלומה דיגיטלי (digital beamforming) לטובת ניצול מירבי של רוחב הפס והגברת הגמישות והסקיילביליות עבור לווייני תקשורת.

מערכות המחשוב מוגדרות התוכנה של רמון ספייס הינן בעלות ביצועי מחשוב מעולים ובעלות יעילות אנרגטית. היכולות הללו סוללות את הדרך לשינוי אופן הפעולה של לוויינים ויהפכו אותם ל"חכמים" ובעלי יכולות אוטונומיות במשימות המבוצעות במסלולי השונים (LEO,MEO ,(GEO . המערכות של רמון ספייס יאפשרו שדרוג משמעותי למשימות הלוויינים כפי שאנו מכירים אותן היום.

"אנחנו גאים לשתף פעולה עם סוכנות החלל הישראלית, ומצפים לשיגור המשימה, אשר תציג את יכולות המחשוב המתקדמות שלנו בחלל", אומר אבי שבתאי, מנכ״ל רמון ספייס. "אנחנו ממשיכים לפתח ולקדם את מערכות מחשוב החלל המתקדמות שלנו, אשר יתנו מענה למשימות הרבות הצפויות בעתיד".

"משימות חלל דורשות גמישות ואמינות כמו אלו הקיימת על כדור הארץ", אומר אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית. "התרשמנו מאוד מיכולות המחשוב של רמון ספייס ואנחנו רואים בה שותפה מהימנה. אנו מאמינים ובטוחים שטכנולוגיית החלל המתקדמת של רמון ספייס, תקבע את הכיוון לעתיד המחשוב בחלל ותחולל מהפכה בתחום יישומי החלל הדיגיטליים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית