פלסי חה"ן הרוסי בסוריה מצויידים בחליפות חשמליות-מכניות

מהנדסי רוסטק ברוסיה בנו אב-טיפוס של חליפה המפחיתה את העומס על שריריו של הלוחם ב-50 אחוזים, משפרת את יכולות ההליכה והריצה ב-15 אחוזים

Photo by Anton Tushin | rostec.ru

לוחמים רוסיים המוצבים בסוריה, בעיקר פלסים בחיל ההנדסה, צויידו ב-EXOSKELETON, חליפת מדים מיוחדת שלובש לוחם בשדה הקרב, והיא כוללת מנועים חשמליים ומערכות פנאומטיות והידראוליות המיועדות לשפר את כושרו הקרבי  ואת יכולותיו הגופניות של הלוחם בשדה הקרב.

נציג בכיר של תאגיד הנשק הרוסי ROSTEC מסר לספוטניק ניוז כי בסוריה צויידו בחליפה פלסי חיל ההנדסה והחליפה סייעה לשיפור היכולת הקרבית של הלוחם בודד ושל היחידה כולה. ניסויים בחליפות מסוג זה נערכים בכמה צבאות בעולם.

מהנדסי רוסטק ברוסיה בנו אב-טיפוס של חליפה המפחיתה את העומס על שריריו של הלוחם ב-50 אחוזים, משפרת את יכולות ההליכה והריצה ב-15 אחוזים ומאפשרת לו לשאת מטען אישי במשקל 60 ק"ג ובאותו זמן להפעיל נשק מאוטומטי בירי מדויק, כך מסביר בחאן אזדוייב, נשיא רוסטק. 

החליפה הוצגה בשבת בתערוכת  ARMY 2021 ליד מוסקווה והוסבר שהציוד של הפלסים הרוסיים בסוריה מוגדר פאסיבי, כיוון שאין בו מנועים חשמליים אלא רק מכניקה המשפרת יכולות גופניות וכושר נשיאה. בסוריה הוצבו בשנים האחרונות מאות פלסים שעיקר משימתם  היא פינוי שדות מוקשים רבים שהשאירו ארגוני טרור באזורים עירוניים וכפריים. 

נודע שגם בצבאות ארה"ב סין נערכים ניסויים בחליפות מסוג זה, שיש להן גם יישומים אזרחיים בסיוע לנכים, בעיקר לקטועי גפיים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית