אפגניסטן: רוב אזרחי מדינות זרות כבר פונו מקאבול

הטאליבן הציב כוחות גדולים סביב נמל התעופה של קבול בעקבות פיגוע הטרור הכפול. סוכנות האו"ם למזון הזהירה כי סכנת רעב מאיימת על יותר משבעה מיליון תושבים באפגניסטן

Photo by Staff Sgt. Neil W. McCabe

הטאליבן הציב כוחות גדולים סביב נמל התעופה של קבול בעקבות פיגוע הטרור הכפול שבו נהרגו 169 אפגנים ו-13 חיילים אמריקניים. ארה"ב טוענת שחיסלה את אחד ממתכנני הפיגוע בתקיפת כטמ"מ. 

בדרכים המובילות לנמל התעופה הוצבו מחסומים מאויישים בלוחמי טאליבן חובשים  משקפי ראיית לילה שהחרימו מצבא אפגניסטן ודוהרים ברחובות ברכבי האמר אמריקניים. המודיעין האמריקני הזהיר מפני מתקפות טרור נוספות של דאעש, וצבא ארה"ב תקף בכטמ"מים ריכוז של אנשי דאעש שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע בקבול. 

רוב אזרחי מדינות זרות כבר פונו מקאבול. הטאליבן מתיר לנושאי דרכונים אמריקניים להיכנס לתחומי נמל התעופה, אך כמה מתורגמנים אפגניים, שעבדו עם האמריקנים, לא הותרו להתפנות מהמדינה ונעצרו במחסומים. סוכנות AP מדווח כי מאז ההשתלטות על המדינה, פונו מהמדינה יותר מ-110 אלף בני אדם, אך אלפים עדיין עושים מאמצים כבירים לצאת לפני 31 בחודש, המועד הרשמי לסיום יציאת הצבא האמריקני.

סוכנות האו"ם למזון הזהירה כי סכנת רעב מאיימת על יותר משבעה מיליון תושבים באפגניסטן בגלל בצורת קשה. תושבים רבם סובלים מרעב, ממגפת הקורונה ומכך שנאלצו לעזוב את מקומות מגוריהם.

הטאליבן חוזר על פנייתו לאפגנים שלא לעזוב את ארצו, ומבטיח חנינה אילו למי שלחמו נגד הארגון. טאליבן מסר כי מיד אחרי שאחרוני האמריקנים יעזבו אל המדינה יתחדשו הטיסות המסחריות מנמל התעופה של קבול. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית