סין ערכה תרגיל ימי גדול ממדים כאזהרה לארה"ב

בתרגיל ימי שנערך לאחרונה במימי מפרץ גואם, בים הצהוב ובים סין הדרומי, הפגין חיל הים הסיני עוצמה צבאית. במסגרת התרגיל ירה חיל הים הסיני טילים, רקטות וטורפדו לעבר מטרות ימיות

http://www.81.cn/tp/2021-08/13/content_10075051.htm

דווקא בימים אלו, של כיבוש אפגניסטאן על ידי כוחות הטאליבן, מנסה ארצות הברית לשדר לבנות בריתה עד כמה גדולה מחוייבותה לביטחונן.

במסגרת זו הסתיים לפני כחודש תרגיל ימי אחר של ארצות הברית, הודו, אוסטרליה ויפאן. בתרגיל זה תורגלו תרחישים של תקיפת כלי שיט ולוחמה נגד צוללות. במסגרת תרגיל זה התקיים גם תרגיל הנחיתה האמפיבי הגדול ביותר מזה ארבעים שנים, בו השתתפו למעלה מ- 25,000 לוחמים. 

בנוסף, תכננה ארצות הברית לקיים תרגיל ימי גדול בים סין הדרומי, יחד עם חילות הים של ויאטנם, מלזיה והפיליפינים. תרגיל זה נועד לחזק את הקשרים, שיתוף הפעולה והצגת המחוייבות האמריקאית לביטחון המדינות, המאויימות ישירות על ידי סין בים סין הדרומי.  אך הסינים לא המתינו לתרגיל החדש של הצי האמריקאי עם בני בריתו.

בתרגיל ימי שנערך השבוע במימי מפרץ גואם, בים הצהוב ובים סין הדרומי, הפגין חיל הים הסיני עוצמה צבאית כבירה. במסגרת התרגיל ירה חיל הים הסיני טילים, רקטות וטורפדו לעבר מטרות ימיות. תרגיל זה היה המשכו של תרגיל ימי ואווירי סיני נוסף, אשר בוצע בסמוך לחופי טאיוון. 

דובר הצבא הסיני הבהיר ש"צבא סין מגיב למהלכים הצבאיים של ארצות הברית ובנות בריתה, לרבות בריטניה וגרמניה. צבא סין מפגין את עוצמתו מול מדינות אלו, המבצעות תרגילי מלחמה, באזור הסיני". 

נראה שתשומת הלב האמריקאית חוזרת לאחר "פגרה" קלה בזירה האפגנית למימי ים סין הדרומי, ולמתיחות הצבאית מול סין הגואה בזירה מזה כעשר שנים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית